عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشریح برنامه های افتتاح دهکده گردشگری و برگزاری جشنواره نوروزگاه شهرستان آق قلا

عصر امروز از سوی رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اعلام شد:

تشریح برنامه های افتتاح دهکده گردشگری و برگزاری جشنواره نوروزگاه شهرستان آق قلا

تشریح برنامه های افتتاح دهکده گردشگری و برگزاری جشنواره نوروزگاه شهرستان آق قلا

 عصر امروز پنج شنبه سوم فروردین ماه ، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان آق قلا برنامه های افتتاحیه دهکده گردشگری و جشنواره نوروزگاه را تشریح کرد.

 به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد هماهنگی اجرایی خدمات سفر شهرستان آق قلا ، "امانگلدی ضمیر" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شهرستان ضمن تشریح برنامه های ویژه نوروزی، از افتتاح دهکده گردشگری در عصر روز جمعه چهارم فروردین ماه با حضور نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، مسئولین استانی و شهرستانی خبر داد.

 وی با بیان اینکه نوروز از جایگاه ویژه ای در بین اقوام مختلف مردم ایران برخوردار است، گفت: هدف از برپایی نوروزگاه ها، آشنا کردن مردم و به ویژه جوانان با آداب و رسوم کهن نوروزی است.

 "ضمیر" احداث دهکده گردشگری و آیین فرهنگی نوروزگاه را در ارتقا و تقویت ارتباط اقوام با یکدیگر و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف مردم را بسیار موثر دانست و اجرای مراسم سنتی ترکمنی ذکر خنجر، اجرای گروه سنتی عربی، کردی و سیستانی ، موسیقی سنتی با اجرای هنرمندان موسیقی و نوازندگان دوتار ترکمن و همچنین مسابقات کشتی سنتی "گورش" را از جمله برنامه های مختلف در این مراسم عنوان کرد.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 987
  • کد خبر : 31953