عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امدادرسانی به 231 مصدوم درحوادث نوروزی سال جاری در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان اعلام کرد:

امدادرسانی به 231 مصدوم درحوادث نوروزی سال جاری در گلستان

 به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از امدادرسانی به 231 مصدوم درحوادث نوروزی سال جاری در گلستان خبر داد.

دکتر حسین احمدی گفت: این حوادث شامل 88 مورد در جاده ها، یک مورد برف و کولاک، یک انفجار ناشی از نشست گاز، 6 مورد حادثه کوهستان و یک زلزله بود که از سوی نیروهای این جمعیت به مصدومین آن امدادرسانی شد.

وی اظهار داشت: در مجموع 22 مورد امدادرسانی در حوادث شهری انجام و در 68 پایگاه و ایستگاه ثابت، سیار و موقت این جمعیت، 16 نفر به صورت سرپائی درمان، 102 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و بقیه نیازمند اقدامات درمانی نبودند.

به گفته وی؛ تعداد کل مصدومین حوادث کوهستان در این مدت سه نفر بوده و در مجموع 5 نفر نیز در حادثه های مختلف جان باختند.

احمدی گفت: در حادثه برف و کولاک نیز در مجموع به 292 نفر کمک رسانی و 73 خودرو گرفتار در برف رهاسازی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان عنوان کرد: در مجموع این عملیات 253 نفر در قالب 111 تیم عملیاتی با مجموع 955 دستگاه آمبولانس، 12 ست نجات و 4 دستگاه خودرو کمک دار سبک امداد رسانی کردند.

وی تصریح کرد: در همین مدت با توجه به مراجعه افراد به پایگاه ها و کمپ های مستقر در سطح استان، 133 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و 449 نفر نیز به صورت سرپائی درمان گردیدند.

به گفته وی؛ همچنین برای 8611 نفر با مراجعه به تیم های تخصصی مستفر در پایگاه ها کنترل فشار خون و تست قند خون انجام و 21 نفر اسکان اضطراری داده شدند.

احمدی اضافه کرد که در روز طبیعت نیز 24 نفر درمان سرپائی شدند و 14 مورد کنترل فشار خون و تست قند خون انجام شد.

استان مرزی گلستان با توجه به واقع شدن بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد در ایام تعطیلات سال میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف ایران است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .