عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشنهاد و درخواست اعتبار برای 14 پروژه مهم و موثر در بخش کشاورزی استان

در سفر رییس جمهور و هیات دولت به گلستان مطرح خواهد شد؛

پیشنهاد و درخواست اعتبار برای 14 پروژه مهم و موثر در بخش کشاورزی استان

 دکتر مختار مهاجر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به طرح های مورد نظر این سازمان در آستانه ورود رئیس محترم جمهور و هیات دولت به گلستان گفت: در مجموع 14 طرح مهم و مؤثر در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 42هزار میلیاردریال در سطح استان مورد نظر است.

دکتر مهاجر یکی از مهم ترین این طرح ها را مطالعه و اجرای طرح زهکشی اراضی در سطح 280 هزار هکتار اراضی استان بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح افزایش قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی و تثبیت اشتغال کشاورزان و افزایش اشتغال و درآمد آنها به وجود خواهد آمد. اوادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح بالغ بر 25500 میلیارد ریال است و در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی مشارکت در تبدیل اراضی زراعی شیب دار استان به باغات مثمر را از دیگر طرح های مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به اراضی زیاد شیب دار استان اجرای طرح تبدیل اراضی زراعی شیب دار به باغات مثمر با هدف جلوگیری از بروز سیل در73هزار هکتار از اراضی استان مورد نظر است. او با بیان این که این طرح ضمن افزایش درآمد بهره برداران منجر به تثبیت خاک و جلوگیری از بروز سیلاب می شود گفت: اجرای این طرح از سال 78 از منابع ملی وزرات جهاد کشاورزی آغاز شد و تا کنون در سطح 22 هزار و یکصد هکتار عملیات اجرایی انجام شده و برای اتمام طرح 6هزار و سیصد و هفتاد میلیارد ریال اعتبار مورد نیار است.

طرح تکمیل و مرمت زیرساخت مجتمع های شیلاتی از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی استان است. دکتر مهاجر در این باره گفت: مجتمع پرورش میگو و ماهیان خاویاری با پیش بینی تولید در سطح 10 هزار هکتار از اراضی و افزایش تولید میگو به میزان 18هزار و هفتصد و پنجاه تن در سال با هدف توسعه زیرساخت های این مجتمع و افزایش تأسیسات زیربنایی اعتباری معادل 106میلیارد تومان نیاز است. او ادامه داد: طرح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در استان که مطالعات آن به اتمام رسیده و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به مبلغ 500میلیارد ریال امکان افزایش تولید در سطح 220 هکتار و تولید 800 تن گوشت ماهیان خاویاری خواهد بود.

طرح ساخت تکمیل و ایجاد سامانه های نوین آبیاری در سطح 50هزار هکتار،طرح افزایش تولید محصول زراعی و گلخانه ای و احیای کشت توسعه پنبه از دیگر طر حهای این سازمان است. دکترمهاجر گفت: اگر برای اجرایی شدن این طرح ها اعتبار مورد نیاز تأمین شود فعالیت اقتصادی در استان گسترش پیدا می کند و شاهد افزایش تولید،افزایش بهره وری و درآمد و بهبود اشتغال در استان خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان سخنانش گفت:علاوه بر طرح های مذکور حدود 7 هزار میلیارد ریال طرح های سرمایه گذاری در قالب طرح های پرورش گاو شیری و صنایع تبدیلی و سایر طرح های بخش کشاورزی نیز ارائه شده که قطعأ اثرات خوبی در افزایش اشتغال و تولید و درآمددر بخش کشاورزی خواهد داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 1036
  • کد خبر : 3754