عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رییس سازمان میراث فرهنگی: مشکلات جزیره آشوراده برطرف می شود


رییس سازمان میراث فرهنگی: مشکلات جزیره آشوراده برطرف می شود

 رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تهیه طرح اجرایی گردشگری و رایزنی های انجام شده در هیات دولت، مشکلات پیش رو برای سرمایه گذاری در جزیره آشوراده رفع می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در حاشیه سفر هیات دولت به استان گلستان و در گفت و گو با خبرنگاران در گرگان افزود: جزیره آشوراده سال ها با مشکلات و محدودیت ها رو به رو بوده و اکنون با تهیه طرح اجرایی گردشگری و رایزنی های انجام شده در هیات دولت امکان سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده است.

 معاون رییس جمهوری تاکید کرد: بر این اساس مشکلات و موانع گردشگری جزیره آشوراده برطرف می شود تا گردشگران خارجی و داخلی بتوانند از این جزیره زیبا، نوار ساحلی استان و مناطق جنگلی استفاده کنند.

 وی تصریح کرد: با توجه به تاکید رییس جمهوی در سفر به گلستان مبنی بر این که 'یکی از محورهای توسعه استان بخش گردشگری است' مسوولیت این سازمان سنگین تر شده و توسعه فعالیت های گردشگری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

 معاون رییس جمهوری اضافه کرد: همچنین با توجه به رویکرد رییس جمهوری باید ظرفیت های استان را در بخش گردشگری افزایش داده و زیرساخت ها را مهیا کرده تا بتوانیم بخش خصوصی را به صحنه بیاوریم و به گردشگری رونق بیشتری دهیم.

 رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بخش سرمایه گذاری و تاسیس واحدهای اقامتی و پذیرایی اقدامات خوبی در استان انجام شده که امروز یک هتل پنج ستاره در شهر گرگان به بهره برداری می رسد و طی سفر از چند واحد اقامتی در حال ساخت نیز بازدید به عمل می آید.

 سلطانی فر گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که رغبتی که در کشورهای همسایه برای سفر به استان های مازندران و گیلان بوجود آمده، به استان گلستان نیز تعمیم یابد تا زمینه را برای افزایش اشتغال و درآمدزایی در این استان فراهم کند.

 رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رونق سفرهای داخلی به گلستان سیاست های تشویقی از قبیل تخفیف در مراکز اقامتی در نظر گرفته می شود تا  تمرکز سفرها در دوره زمانی دو ماه پایانی تابستان، نوروز و تعطیلات مناسبتی خارج شده و این نوع سفرها در طول ایام سال جریان داشته باشد.

 سلطانی فر گفت: گردشگری باید در کنار کشاورزی که یکی از محورهای اصلی اشتغال در گلستان است، قرار گیرد و به یکی از مهمترین راه های توسعه استان تبدیل شود.

 رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه رییس جمهوری به استان گلستان سفر کرده است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1242
  • کد خبر : 3875