عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزير راه و شهرسازي از خط ريلي ايران- تركمنستان و قزاقستان بازديد كرد


وزير راه و شهرسازي از خط ريلي ايران- تركمنستان و قزاقستان بازديد كرد

وزير راه و شهرسازي از خط ريلي ايران- تركمنستان و قزاقستان بازديد كرد

 وزير راه و شهرسازي عصر سه شنبه از خط ريلي ايران - تركمنستان- قزاقستان در نوار مرزي اينچه برون در شمال استان گلستان بازدید کرد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، دکتر "عباس آخوندي" در سفر عصر سه شنبه خود به گرگان که همزمان با حضور رییس جمهوری و اعضای هيئت دولت در استان گلستان انجام شد، در گفت و گوي كوتاه خبري با خبرنگاران گفت: خط ريلي ايران- تركمنستان- قزاقستان از نظر اقتصادي ايران را براحتي به چين و كشورهاي آسياي ميانه متصل مي كند.

به گفته وي، همچنين اين خط ريلي ما را به دنياي كهن و ارتباطات بسيار عميقي كه با آسياي ميانه داشتيم بر مي گرداند و روابط ما را با كشورهاي تركمنستان و قزاقستان تحكيم مي سازد.

ساخت راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان از سال 90 با توافق اين سه کشور در طول نزدیک به 926 کیلومتر آغاز شد.

80 کیلومتر از این خط آهن در ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و بیش از 120 کیلومتر آن در خاک قزاقستان واقع شده و بعد از راه آهن خراسان رضوی، دومین کریدور شرق به غرب کشور است.

این خط آهن از شهر اوزن (Uzen ) در قزاقستان تا قزل قایا در مرز قزاقستان و ترکمنستان و از آن نقطه تا شهر برکت در ترکمنستان و از برکت تا اترک و اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان و از اینچه برون تا شهر گرگان ساخته شده و آماده بهره برداری است و قرار است فردا (چهارشنبه) در نقطه صفر مرزی اینچه برون، مرز مشترک ایران و ترکمنستان با حضور روسای جمهوری سه کشور افتتاح شود.

این پروژه بزرگ ، مسیر حمل و نقل تجارت جهانی میان شرق از چین تا آسیای مرکزی و غرب جهان به ویژه اروپای غربی را حدود 10 هزار کیلومتر راه زمینی کاهش می دهد و اکنون احیای آن با تدبیر مسوولان جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و زمینه رونق اقتصادی و سیاسی این منطقه را فراهم کرده است.

در اين بازديد، مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي، مديركل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، رئيس سازمان راهداري، مديركل راه و شهرسازي و ديگر مسوولان بخش حمل و نقل گلستان، وزير راه و شهرسازي را همراهي مي كردند.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .