عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغال جوانان در الویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

اشتغال جوانان در الویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری از الویت های برنامه دولت تدبیر و امید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر شهیندخت مولاوردی در نخستین روز از سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان در اجتماع مردم بندرترکمن در سالن وحدت این شهرستان اظهارکرد: امروز اشتغال مطالبه جوانان از دولت یازدهم است ودولت تدبیر و امید نیز به دنبال رونق اقتصادی و خروج از رکود تورمی برای ایجادتحول در حوزه تولید و ایجاد اشتغال است.

 وی اضافه کرد: دولت یازدهم در فعالیت 15 ماهه خود در سیاست های داخلی ، اقتصاد و فرهنگ تحول خوبی ایجاد کرده است.

 معاون رییس جمهوری اظهارکرد: همچنین در حوزه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید توانست با رعایت خطوط قرمز نظام و براساس رعایت منافع ملی به توافق هایی در مذاکرات با کشورهای 1+5 برسد.

 مولاوردی افزود: در سال های اخیر تحریم یکجانبه و ظالمانه برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به خصوص مجامع بین المللی مشکلاتی را به کشور تحمیل کرده است و تا حدی رشد اقتصادی کشور را تحت شعاع قرار داده بود.

 وی اضافه کرد: هدف دولت از مذاکره با کشورهای 1+5 خروج از این شرایط تحریم ظالمانه با نظارت عالیه نظام است و با به نتیجه رسیدن مذاکرات فضای اقتصادی و کسب و کار نیز رونق خواهد گرفت.

 معاون رییس جمهوری افزود: البته تمام مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم نبوده و برخی از این معضلات به سوء مدیریت ها بر می گردد و دولت یازدهم با تدبیر و اعتدال به دنبال سرو سامان دادن به این سوء مدیریت ها است.

 مولاوردی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید توانست با تلاش جهادگرایانه بخشی از سوء مدیریت های دولت های گذشته را جبران کند و مدیریت جامعه را به عقلانیت و اعتدال برگرداند.

 وی از اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش نرخ تورم به عنوان مهمترین گام دولت یازدهم برای تحقق مطالبات مردم و وعده های انتخاباتی رییس جمهوری یاد کرد.

 وی اظهارکرد: علاوه بر آن دولت به دنبال سرو سامان دادن به قانون هدفمندی یارانه ها در کشور است که نیازمندان از این سبد هدفمندی برخورداری بیشتری داشته باشند.

 معاون رییس جمهوری گفت: دولت با صرفه جویی و خارج کردن پردرآمدها از هدفمندی یارانه ها به دنبال سوق دادن درآمدهای حاصله از این بخش ها برای تولید و اشتغال و سلامت مردم است.

 مولاوردی سفر استانی را تحقق وعده های رییس جمهوری به مردم و آشنا شدن با مشکلات منطقه و رفع این مشکلات با کارکردهای کارشناسی اعلام کرد.

 وی افزود: هیات دولت در گام دهم سفرهای استانی خود در استان گلستان برای توسعه این منطقه عملیاتی کردن 121 پروژه مهم را در حوزه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار داده و برای تکمیل این طرح ها تا پایان سال 94 افزون بر پنج هزار و 810 میلیارد ریال اعتبار نیز در نظر گرفته است.

 وی اضافه کرد: دولت سهم شهرستانی را نیز در این طرح ها و پروژه های عمرانی پیش بینی کرده که به افکار عمومی شهرستان بندرترکمن نیز اعلام می شود.

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توسعه متوازن را از برنامه های رییس جمهوری دانست و گفت: نظام با تنظیم سند چشم انداز به دنبال تحقق عدالت اجتماعی با بهره گیری از توانمندی های بالقوه موجود در استان هاست.

 مولاوردی با انتقاد از اجرایی نشدن برنامه های توسعه ای پنجساله کشور گفت: براساس آمار حدود 30 درصد از برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور اجرایی شده و این نشان دهنده تحقق نیافتن برنامه ها در کشور است.

 وی افزود: دولت یازدهم در حال تدوین پیش نویس برنامه ششم توسعه کشور با کار کارشناسی است که به خوبی نیز عملیاتی شود و با تحقق این برنامه بخش زیادی از دغدغه های مردم و جوانان در ارتباط با اشتغال و رونق اقتصادی کشور برطرف می شود.

 

دولت یازدهم مصمم به اجرای وعده ها

 معاون رییس جمهوری گفت: دولت یازدهم به دنبال تحقق تمام وعده های انتخاباتی و برنامه های خود است و اجرای این وعده ها در دستور کار دولت قرار دارد.

 مولاوردی افزود: اجرای برنامه های دولت در سطح کشور باعث ارتقاء اعتماد عمومی مردم به نظام و دولت می شود و دولت نیز برای اجرای برنامه های خود به این اعتماد نیازمند است.

 وی اضافه کرد: تا زمانی که مردم پشت سر دولت باشند، سیاست دولت نیز با قوت ادامه خواهد یافت و هر وقت ملت از دولت حمایت نکند، آن وقت نباید انتظار داشت این سیاست ها و برنامه ها تداوم داشته باشد.

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به نمایندگی از رییس جمهوری و هیات دولت یازدهم به شهرستان بندرترکمن در استان گلستان سفر کرد.

 دکتر مولاوردی پیش از سخنرانی در اجتماع مردم شهرستان ترکمن از کارخانه تعمیرات واگن باری، واحد تولید فرش دستبافت و منطقه نمونه گردشگری آشوراده بازدید کرد.

 دیدار با خانواده معظم دو شهید از دیگر برنامه های سفر عصر امروز معاون رییس جمهوری به این شهرستان بود.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1320
  • کد خبر : 3896