عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نهاوندیان: تولید پنبه در گلستان احیا می‌شود


نهاوندیان: تولید پنبه در گلستان احیا می‌شود

 رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه گسل‌هایی در حوزه پنبه به وجود آمده است، گفت: باید گلستان را به دوران طلای سفید برگردانیم، تا نساجی در این استان رشد پیدا کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، محمد نهاوندیان در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: ایجاد منطقه اقتصادی در اینچه‌برون گام بلندی برای صنعتی شدن استان گلستان است و این به آن معنا نیست که کشاورزی مورد توجه قرار نگیرد.

 وی با تاکید بر اینکه همگرایی لازمه‌های جدی توسعه است، افزود: توسعه به سه محور دولت، مردم و فرهیختگان استوار است و توسعه یک حادثه نیست بلکه یک فرآیند و حاصل یک توافق ملی است. توسعه در کشور باید با همت مردم انجام شود.

 رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: نیاز به یک فرهنگ توسعه‌ای داریم که در آن با استفاده از بینش، دانش، اراده و روحیه حرکت به سمت توسعه را انجام دهیم. تا زمانی که برای توسعه خیال کنیم دولت پولی از جایی مانند نفت را تهیه می‌کند و در واقع به توسعه برون‌زا فکر کنیم، به رشد و پایداری نمی‌رسیم.

 نهاوندیان افزود: ما باید با اتکاء به بنیه داخلی، صنعت و بخش اقتصادی ارتقاء پیدا کنیم و این به معنای تشخیص موتور رشد است که باید درون‌زا و با استفاده از همه امکانات بیرونی باشد. اقتصادی که به‌دنبال رشد پایدار است باید با اتکا به خود حرکت کند و این به معنای چشم پوشیدن از اقتصاد کشورهای دیگر و سرمایه‌های آنان نیست.

 وی با بیان اینکه در حوزه فعالان اقتصادی باید رشد صورت بگیرد، گفت: مردم باید سرمایه، کار و ابتکار را به میدان بیاورند. پایه اصلی حضور مردم است و حتی در تشخیص اولویت‌ها باید به تشخیص مردم اتکا کنیم.

 رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: نقطه اول مردم در تشخیص و تجهیز منابع هستند، دولت نقش جدی در این حوزه با فراهم کردن محیط مناسب امنیت اقتصادی، کاستن از مقررات زائد و تسهیل آنان و نقش جدی را در فضای کسب و کار ایفا می‌کند.

 نهاوندیان تصریح کرد: ارتباط تولید، صنعت و تجارت با فرهیختگان بسیار مهم است و این پیام باید در همه دانشگاه‌های استان گلستان و فضاهای جوانان برای رویش دوباره استان گلستان ایجاد شود.

 وی خاطرنشان کرد: اگر این رکن‌ها در کنار هم قرار گیرند، دوران باطل توسعه نیافتگی تبدیل به چرخه رشد پایدار می‌شود و این سه رکن باید مورد حمایت مردمی باشد. فضاهای عمومی جامعه باید حمایت از بالندگی را انجام دهند و این به معنای اقتصاد مقاومتی است.

 رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه فصل جدیدی برای امید و تلاش آغاز شده و این به تحقق نمی‌رسد مگر اینکه هر کس به اندازه سهم خود قدمی بردارد، گفت: شرایط بین المللی فرصت جدیدی را برای حضور در صحنه بین‌الملل و همچنین در حوزه تحریم‌ها به‌وجود آورده است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1074
  • کد خبر : 3906