عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دکتر مولاوردی در بندرترکمن: بحث گردشگري جزيره آشوراده به طور جدي پيگيري می شود


دکتر مولاوردی در بندرترکمن: بحث گردشگري جزيره آشوراده به طور جدي پيگيري می شود

دکتر مولاوردی در بندرترکمن: بحث گردشگري جزيره آشوراده به طور جدي پيگيري می شود

دکتر شهيندخت ملاوردي معاون رئيس جمهور در امور بانوان و خانواده بازديد از اسکله بندرترکمن را انجام داد و از نزديک با ظرفيت هاي گردشگري اين مناطق آشنا شد. وي قول مساعد داد که در دولت بحث گردشگري جزيره آشوراده به طور جدي پيگيري شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، فرماندار شهرستان بندر ترکمن نيز در اين بازديد بر ضرورت احياي تنها جزيره درياي خزر تاکيد کرد و گفت: طرح هاي گردشگري براي جزيره آشوراده تهيه شده است اما متاسفانه به دلايل محيط زيستي تاکنون اجرايي نشده است.

مرجان نازقليچلي افزود: آشوراده مي تواند در صورت اجرايي شدن اين طرح ها به قطب گردشگري در استان و حتي در شمال کشور تبديل شود.

وي عنوان کرد: جزيره آشوراده به دليل مديريت يکپارچه توسط استان مازندران سال هاست که بدون برنامه ريزي و توسعه رها شده است.

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به ظرفيت هاي شيلاتي و آبزي پروري در اين منطقه تاکيد کرد: ماهيان خاوياري بيش از 150 ميليون سال در درياي خزر قدمت دارند که متاسفانه به دليل صيدهاي غيرمجاز و بي رويه نسل آنها در معرض انقراض قرار دارد.

نازقليچلي افزود: از 5 گونه ماهيان خاوياري درياي خزر، نسل 2 گونه منقرض شده است و با توجه به وضعيت فعلي پيش بيني مي شود تنها در چند سال آينده ماهيان خاوياري در درياي خزر زيست کنند.

وي با اشاره به کمک هاي دولتي به استان هاي ساحلي درياي خزر خاطر نشان کرد: دولت به استان هاي مازندران و گيلان اعتبارات ويژه ساحلي اختصاص داده است در حالي که استان گلستان با دارا بودن سه ساحل بزرگ، از اين اعتبارات بي بهره مانده است هر چند دولت در اين زمينه قول مساعد داده است اما تاکنون اعتباري در اين زمينه به استان تخصيص پيدا نکرده است.


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .