عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با مدیریت صحیح مصرف می توان چالش های پیش روی صنعت آب استان را مرتفع ساخت

وزیر نیرو:

با مدیریت صحیح مصرف می توان چالش های پیش روی صنعت آب استان را مرتفع ساخت

با مدیریت صحیح مصرف می توان چالش های پیش روی صنعت آب استان را مرتفع ساخت

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان مهندس حمید چیت چیان در شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان گفت: تنها با مدیریت مصرف آب است که می توان چالش های پیش روی صنعت آب استان را مرتفع ساخت.

مهندس چیت چیان با ابزار نارضایتی از مصرف بی رویه آب از سوی کشاورزان استان گفت: مدیران صنعت آب استان باید با درایت و مدیریت مصرف، مانع مصرف بی رویه آّب از سوی کشاورزان استان شوند.

وی افزود: تعادل بخشی آب های زیرزمینی و سوق دادن کشاورزان به روش های آبیاری تحت فشار می توانست تاحدود این مشکل را مرتفع سازد.

وی تصریح کرد: مجهز ساختن چاه های کشاورزی به ابزارهای هوشمند و تعیین میزان مصرف برای کشاوزان می توانست تا حدودی مانع مصرف بی رویه آب های زیرزمینی از سوی کشاورزان شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: می بایست خود را با شرایط خشکسالی و اقلیم تطبیق دهیم که برای این منظور می بایست شیوه های مدیریت مصرف بررسی و برای دست یابی به آن تلاش کنیم.

مهندس چیت چیان ادامه داد: اگر در عرصه آب درست مدیریت کنیم، مصرف کنندگان مجبور می شوند خود را با این شرایط تطبیق دهند.

وی خاطر نشان کرد: می بایست میزان مصارف مختلف را بررسی و به هر مصرف کننده به میزان مورد نیازش آب تحویل دهیم تا بتوانیم آب را بهتر کنترل و مدیریت کنیم.

وزیر نیرو یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبارات، خوشبختانه وزارت نیرو توانست در سال آینده اعتبارات تعادل بخشی را 5 برابر افزایش دهد و همچنین وزارت نیرو توانست مجوز نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های کشاورزی را دریافت کند.

مهندس چیت چیان از تجدید ارزیابی در صنعت آب و برق خبر داد و افزود: می بایست تمام ارزیابی ها و محاسبات قیمت شده آب و برق بر اساس تجدید ارزیابی صورت گیرد. وی تصریح کرد؛ با تجدید ارزیابی، تحول بسیار بزرگی در صنعت آب و برق کشور صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به کمبود مخازن در شهرهای استان گفت: در حال حاضر کمبود مخازن در شهرهای استان از مشکلات عمده این شرکت محسوب می شود.

مهندس محمدهادی رحمتی در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان افزود: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله، با کمبود مخازن مواجه هستیم که تامین این حجم از مخازن نیازمند اعتبار می باشد.

وی با اشاره به سیاست راهبردی این شرکت برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله ادامه داد: سرعت در اجرا پروژه هاي عمراني و بهره برداري، شفاف سازي اطلاعات، كاهش هزينه هاي اجرايي و مديريت صحيح هزينه و افزايش درآمدهاي بخش مشتركين و افزایش بهره وري در همه بخش هاي شركت برخی از سیاست های این شرکت است.

وی تصریح کرد: ارتقاء و رضايت مشتري، ارتقاء عرضه آب شرب و ارائه خدمات دفع بهداشتي فاضلاب، برنامه ريزي و اجراي طرحهاي عملياتي بازسازي و نوسازي تاسيسات، توسعه سامانه هاي جمع آوري و تصفيه فاضلاب و استفاده اقتصادي از پساب و مهندسي مجدد و ارتقاء وضعيت منابع انساني شركت از دیگر سیاست های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به چالش های اساسی موجود در استان خاطر نشان کرد: محدویت ذاتی منابع آب استان، خشکسالی پیاپی، بهره وری پایین آب بویژه در بخش کشاورزی، افت کمی و کیفی منابع آب بویژه در بخش آب زیرزمینی و عدم بهره مندی از آب سد برای مصارف شرب برخی از چالش های پیش روی صنعت آب استان است.

مهندس رحمتی یادآور شد: عقب ماندگی شدید در دسترسی به خدمات فاضلاب، فرسودگی تاسیسات، شبکه توزیع آب ، مخازن و کمبود اعتبار و نقدینگی جهت بازسازی، فقدان منابع مالی کافی جهت اتمام طرحهای نیمه تمام و عدم قیمت گذاری مناسب آب بر اساس ارزس ذاتی آن از دیگر چالش های صنعت آب استان است.

وی با اشاره به طرح های در دست اجرای خاطر نشان کرد: اجرای تفکیک زون های شبکه و حفر و تجهیز چاه ها از جمله طرح های در دست اجرای این شرکت می باشد.

طرح آبرسانی در دست اجرا در استان افزود: آبرسانی به شهر گالیکش، مینودشت، علی آباد، ساخت مخازن ذخیره شهری، ساخت مخازن ذخیره فوری، تصفیه خانه چشمه آق سو کلاله، اصلاح شبکه ، توسعه شبکه، تامکین زیر ساخت های مسکن مهرف تامین آب آشامیدنی مسکن مهر 8 حلقه،تامین آب شرب مسکن مهر 4 حلقه، از جمله طرح های آبرسانی در دست اجرا در استان است که برای اتمام این پروژه های به اعتباری بالغ826 هزار میلیون ریال نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به جذب سرمایه گذار و فاينانس داخلي در استان اظهار داشت: انعقاد قراردادنصب انشعاب فاضلاب در سه شهر، فاینانس آب شیرین کن و احداث تصفيه‌خانهBOO ترکمن وگمیشان، پيگيري امور مربوط به اخذ وام از بانك توسعه اسلامي براي اجرا وتكميل پروژه فاضلاب شهرهاي گرگان،گنبد،آزادشهر،علي آباد،آق قلا وبندرگز، پيگيري اخذ مجوزپروژه جذب سرمايه گذار در تامين آب شرب از چاه ها به تعداد 40 حلقه به روش BOT و پيگيري اخذ مجوزپروژه جذب سرمايه گذاربه روش BOT در اصلاح شبكه ، استانداردسازي انشعابات به تعداد 10 هزار فقره وتعويض كنتورهاي خراب وفرسوده آب به تعداد 50 هزار دستگاه از اقدامات این شرکت در جذب سرمایه گذار بوده است.

 با مدیریت صحیح مصرف می توان چالش های پیش روی صنعت آب استان را مرتفع ساخت

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1169
  • کد خبر : 3949