عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیت الله نورمفیدی: دولت برای احیای پنبه درگلستان تلاش کند


آیت الله نورمفیدی: دولت برای احیای پنبه درگلستان تلاش کند

آیت الله نورمفیدی: دولت برای احیای پنبه درگلستان تلاش کند

نماینده ولی فقیه در گلستان بر تلاش جدی دولت تدبیر و امید برای احیای کشت محصول استراتژیک پنبه در این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان : آیت الله 'سیدکاظم نورمفیدی' چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت برگزار شد، اظهار داشت: احیای کشت پنبه علاوه بر رونق بخش کشاورزی، به رونق اقتصادی مردم استان و کشور نیز کمک می کند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: زمانی در این استان حدود 200 هزار هکتار پنبه کشت می شد و کارخانه های پنبه پاک کنی زیادی در این منطقه فعال بود، اما اکنون در سال 12 تا 13 هزار هکتار کشت می شود و بیشتر واحدهای پنبه پاک کنی نیز تعطیل شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، زهکشی 280هزار هکتار اراضی کم بازده شمال استان را نیز در توسعه بخش کشاورزی گلستان مهم دانست و پیشنهاد کرد: دولت درکنار زهکشی این اراضی بفکر تامین منابع آب آن و همچنین مدیریت این اراضی باشد.

آیت الله نورمفیدی همچنین با تاکید بر این که دیگر کشاورزی در این استان صرفه اقتصادی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز کشاورزان جان زمین را می گیرند تا جان خود را حفظ نمایند و برای خلاص شدن از کشاورزی زمین های خود را می فروشند.

امام جمعه گرگان در ادامه با قدردانی از سفر هیات دولت به استان گلستان و افتتاح برخی پروژه ها از جمله خط آهن ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و موافقت با ایجاد منطقه آزاد تجاری، گفت: امید است با راه اندازی این پروژه ها روند توسعه استان شتاب گیرد.

نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری همچنین از موافقت با ایجاد منطقه گردشگری جزیره آشوراده از رییس جمهوری قدردانی کرد و افزود: از 10 سال پیش معتقد بودم این جریزه می تواند کلید توسعه استان باشد، اما بعد از این همه سال، بالاخره قفل آن توسط کلید تدبیر باز شد.

امام جمعه گرگان بر لزوم رفع مشکل پتروشیمی استان گلستان نیز تاکید کرد و آن را در توسعه استان و ایجاد اشتغال برای جوانان و نیز خارج کردن سهامداران از بلاتکلیفی موثر دانست.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .