عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در طراحی ساختمانها به هویت معماری مناطق توجه شود


در طراحی ساختمانها به هویت معماری مناطق توجه شود

در طراحی ساختمانها به هویت معماری مناطق توجه شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه در طراحی ساختمانها باید هویت معماری مناطق توجه شود، گفت: شهرستان گنبد کاووس دارای نماد معماری مهمی است و در طراحی ساختمانها می توان از آن الگو گرفت.
اکبر ترکان عصر چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان نظام مهندسی ساختمان گنبد کاووس، حفظ هویت معماری منطقه را در ساخت و سازها یکی از وظایف مهندسین دانست و افزود: برج قابوس یکی از نمادهای معماری گلستان حتی ایران است.
وی در مورد عدم تعادل بازار کار مهندسین نیز گفت: باید با صادرات خدمات مهندسی و اجرای قوانین بر زمین مانده به بازار کار مهندسین رونق داده شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، سطح ساخت و ساز در کشور را نسبت به تعداد مهندسین موجود پایین خواند و گفت: چون تعداد مهندسین کشور در حال ازدیاد هستند باید شرایط کار برای آنان نیز فراهم شود.
تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مستقل در گنبدکاووس با توجه به ارتقاء فرمانداری ویژه این شهرستان یکی از خواسته های مهندسین گنبدی بود.
ترکان گفت: طرحی در مجلس در حال بررسی است که پس از تصویب آن شهرستانهایی مانند گنبدکاووس که دارای حد نصاب لازم هستند می توانند نمایندگی مستقل نظام مهندسی داشته باشند.
اسماعیل مصطفی لومسوول دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان گنبدکاووس هم در مورد ساختمان تازه تاسیس این شهرستان گفت: این ساختمان در دو بلوک جداگانه ساختمان آموزشی و اداری احداث شده که جمعا به متراژ 1353 متر مربع است.
مساحت زمین این بنا نیز 566 متر مربع و با اسکلت بتونی در چهار طبقه و با هزینه بالغ بر 15 میلیارد ریال ساخته شده است.
در این جسه که معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس و شهردار نیز حضور داشتند ، مهندسان منطقه برخی از مشکلات صنفی خودشان را با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در میان گذاشتند.
دکتر روحانی و اعضای هیات دولت در ادامه سفرهای استانی خود از روز گذشته مهمان استان گلستان می باشد

در طراحی ساختمانها به هویت معماری مناطق توجه شود

 

در طراحی ساختمانها به هویت معماری مناطق توجه شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1620
  • کد خبر : 3976