عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین نشست شورای اداری بندرگز برگزار شد

با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور /

ششمین نشست شورای اداری بندرگز برگزار شد

 همزمان با حضور اعضای هیات دولت در استان گلستان، ششمین نشست شورای اداری شهرستان بندرگز در سال 93، با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در این نشست گفت : به بهانه محیط زیست نباید اقتصاد منطقه آزاد را متوقف و از بین برد.

 "اکبر ترکان" از اسکله تفریحی و توریستی کنار دریای خزر در شهرستان بندرگز به عنوان مهمترین منطقه گردشگری یاد کرد و افزود : اگر به بهانه محیط زیست اقتصاد منطقه از بین برود، اقتصاد درکشوری همچون آلمان معنایی نداشت.

 وی با تأکید بر این نکته که امروزه راه حل های فنی و کارشناسی برای مرتفع کردن مشکلات زیست محیطی وجود دارد، بیان داشت : وجود 28 کیلومتر ساحل در بندرگز و کوهپایه های جنگلی ظرفیت مهمی برای توسعه گردشگری است .

 دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور، تکمیل و بازسازی اسکله تفریحی و توریستی و لایروبی کانال منتهی به بندرگز را ضروری دانست و افزود : در جلسه هیات دولت این موضوع را مطرح خواهم کرد.

 نماینده ویژه رییس جمهور با بیان اینکه در نشست های تخصصی در هیأت دولت برای به اجرا درآمدن 122 پروژه استان گلستان تا سال 94 تصمیم گیری می شود، خاطر نشان کرد : به طور یقین اتصال راه آهن بین المللی اینچه برون با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و ایجاد منطقه آزاد، اقتصاد شهرستان های استان گلستان رونق می یابد.

 فرماندار بندرگز نیز در این نشست در گزارشی کوتاه از وضعیت این شهرستان گفت : بندرگز از زمینه های فراوانی برای توسعه برخوردار است و انتظار مردم شهرستان از دولت یازدهم این است که با برنامه های راهگشا، زمینه بهره برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت ها را فراهم سازد .

 "علی اصغر میرزایی" اظهار داشت : شهرستان بندرگز از ظرفیت های طبیعی ، اقتصادی و کشاورزی برخوردار است و مزیت های بسیاری برای توسعه در این منطقه وجود دارد .

 وی ادامه داد : در شهرستان بندرگز 12 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، زیر کشت بیش از 70 نوع محصول می رود .

 فرماندار بندرگز با بیان اینکه ساحل تفریحی، توریستی و گردشگری بندرگز و وجود جنگل های طبیعی در بالادست، ظرفیت های مهم برای گردشگری است، اظهار داشت : با وجود اینکه هزاران مسافر و زائران مرقد مطهر امام رضا (ع) از این مسیر عبور می کنند، اما زیر ساخت های گردشگری برای اقامت مسافران ایجاد نشده است .

 میرزایی، ایجاد و تکمیل پروژه کمربندی (خیابان موازی با خیابان اصلی شهر) برای توسعه و جلوگیری از بن بست ترافیکی در بندرگز را یک نیاز اساسی برای شهروندان دانست و بیان داشت : با توجه به این که طرح مطالعاتی ایجاد کنار گذر انجام شده است، اهتمام دولت را در این زمینه می طلبد.

 وی ادامه داد: پل روگذر در مسیر راه آهن، عبور خطوط فشار قوی برق از داخل شهر و خط پرفشار گاز که مثل راه آهن مانع توسعه شهر شده است، طرح گردشگری ساحل، طرح دهکده گردشگری نوکنده و تکمیل سالن های نیمه تمام در شهر بندرگز و روستاهای اطراف از مباحث نیازمند پیگیری و توجه در شهرستان است.

 وی هم چنین استقرار ادارات راه و شهرسازی و منابع آب در شهرستان بندرگز را خواستار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 986
  • کد خبر : 3982