عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مشاور وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان


بازدید مشاور وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان

 مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در قالب سفر هئیت دولت به استان گلستان به اتفاق مدیران صنعت آب استان و مسئولان شهرستان مینودشت از روند اجرایی پروژه سد نرماب در این شهرستان بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گلستان، در این بازدید مهندس محمد حاج رسولیها ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته، خاطر نشان کرد: این پروژه با توجه به مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار در سال 93 از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

 مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه افزود: با توجه به نگاه شخص رئیس جمهور و مجموعه وزارت نیرو به این پروژه در استان، ان شاا.. در بودجه سال 94 بنوانیم رقم خوبی جهت تکمیل پروژه اختصاص بدهیم.

 مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر سرعت بخشیدن به اسکان مجدد ساکنان دو رستای جابجا شده جنگلده بالا و پایین، گفت: به برکت طرح سد نرماب، اشتغال زایی خوبی در منطقه ایجاد شده است که با بهره برداری آن بیشتر هم خواهد شد؛ این طرح هم در بخش کشاورزی و هم صنعت و آب شرب برای منطقه مفید خواهد بود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیر در این بازدید با اشاره به سیمای طرح و چشم اندازها، گفت: در راستای جمع آوری آب های سطحی، عملیات اجرایی سد نرماب از فروردین ماه 1390 آغاز شد و هم اکنون با توجه به کمبود اعتبارات، از پیشرفت فیزیکی 48درصد برخوردار است و کل طرح شامل سد و شبکه حدود 27 درصد پیشرفت دارد.

 مهندس ایرج حیدریان در ادامه از سد نرماب به عنوان هفتمین و بزرگ ترین سد استان گلستان نام برد و گفت: با بهره برداری از این سد، حدود 20 هزار هکتار از اراضی شرق استان گلستان تحت آبیاری قرار می گیرد و علاوه بر تامین آب و کشاورزی، میزان 25 میلیون متر مکعب نیز به طور سالیانه به میزان آب شرب شرق استان و صنعت اختصاص می یابد.

 حیدریان از جمله مشکلات این طرح را کمبود اعتبار برای حل معضل اسکان مجدد و تسریع در تخلیه روستاهای جنگلده بالا و پایین برای اجرای سیستم انحراف آب، تامین منابع مالی برای 15 درصد سهم دولت،استملاک اراضی و خدمات کارفرمایی عنوان کرد و توجه ویژه وزارت نیرو برای رفع این موانع را ضروری دانست.

 

 

 

بازدید  مشاور وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .