عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای استقرار صنایع بزرگ در گلستان کمک کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای استقرار صنایع بزرگ در گلستان کمک کند

وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای استقرار صنایع بزرگ در گلستان کمک کند

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این که ارزش افزوده بخش صنعت گلستان پایین است خواستار کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استقرار صنایع بزرگ در گلستان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نشست شورای هم خانواده صنعت، معدن، اصناف و تجارت گلستان که در شهرک صنعتی کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: گلستان دارای ۹۴۰ واحد صنعتی است که میزان سرمایه گذاری آن ها مطابق پروانه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری این واحدهای صنعتی به نرخ روز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و مطابق پایش ها و آمارگیری های انجام شده ۲۲هزار و ۶۰۰نفر در این واحدها مشغول به کارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به این که از ابتدای سال برای ۱۱۲ واحد صنعتی پروانه بهره برداری صادر شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی گلستان نسبت به سال گذشته ۲۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی گلستان پرداخت شده و در این حوزه رتبه دوم کشور را کسب کرده ایم.

قوانلو با اشاره به این که ارزش افزوده بخش صنعت گلستان پایین است ، گفت : گلستان صنایع بزرگ ندارد و تا چند سال قبل استقرار صنایع در گلستان ممنوع بود.

وی با بیان این که برای استقرار صنایع بزرگ در گلستان نیازمند حمایت های دولت هستیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم گلستان از میانگین سرانه تولید ناخالص کشور پایین تر است و امیدواریم وزارت صنعت حمایت کند تا صنایع بزرگ در استان استقرار یابد

.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 866
  • کد خبر : 56142