عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح شهردار مدرسه و آموزش مفاهیم شهروندی در مدارس شهر فاضل آباد کلید خورد

در راستای آموزش پیامهای شهروندی در سطح شهر؛

طرح شهردار مدرسه و آموزش مفاهیم شهروندی در مدارس شهر فاضل آباد کلید خورد

طرح شهردار مدرسه و آموزش مفاهیم شهروندی در مدارس شهر فاضل آباد کلید خورد

 نشست مشترکی با حضور مدیران مدارس شهر فاضل آباد، شهردار، نایب رئیس شورا و مسئول امور فرهنگی شهرداری در خصوص اجرای طرح شهردار مدرسه و آموزش مفاهیم شهروندی در مدارس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری فاضل آباد: خسروی شهردار فاضل آباد هدف از این طرح را انتقال مفاهیم شهروندی و وظایف شهرداری از طریق شهرداران مدارس و اجرای برنامه های آموزشی به دانش آموزان عنوان کرد و افزود: دانش آموزان آینده سازان جامعه و شهروندان آینده می باشند پس لازم و ضروری است که از هم اکنون برای پرورش شهروندان بانشاط و مشارکت جو گام برداریم.
آموزش شهروندي بـه سـاکنان شـهر یکـی از رسـالتهـاي نهادهـاي مختلـف اجتماعی در محیط شهري و علی الخصوص شهرداریهاست . و هدف از اجرای این طرح توسعه و ترویج مشارکت اجتماعی و نهادینه کردن مهارتهاي شهروندي در بین دانش آموزان است .
دانش آموزان از پتانسیل بالایی جهت ترویج فرهنگ مدیریت اصولی پسماندها و بالاخص طرح تفکیک زباله برخوردار هستند و می توانند این فرهنگ صحیح را نیز از مدارس به منازل خود انتقال دهند تا در بحث مدیریت اصولی پسماندها در منازل نیز مشارکت حداکثری شهروندان را داشته باشیم.با توجه به اینکه اجرای برنامه های متنوع آموزش شهروندی در بین دانش آموزان مدارس جز اولویتهای اجتناب ناپذیر شهرداری می باشد، این شهرداری در قالب برنامه های مختلف آموزشی، نمایشی و کارگاهی قصد برگزاری آموزش های شهروندی در مدارس ابتدایی با موضوع تفکیک زباله، حقوق شهروندی و نظافت محیط شهری رادارد.
قاسمی نژاد نایب رئیس شورای شهر نیز استفاده از این طرح و مشارکت و همکاری شورا و مدرسه را گامی رو به جلو برای پرورش دانش آموزانی با روحیه کار جمعی و شورایی دانست و افزود: باتوجهبهاینکهدانش آموزان تاثیر پذیر ترینافرادجامعه بشمارمی آیند ،این برنامه ها تاثیر بسزایی درارتقاء فرهنگ شهروندی خواهد داشت.علاوه بر آموزش شهروندی در مدارس سعی خواهد شد با همکاری سایر نهادها ودر جهت نهادینه کردن فرهنگ تغییرالگوی مصرف و همراهی شورای اسلامی شهرمحصولات آموزش شهروندی نیز بین دانش آموزان توزیع شود.
در ادامه مسئول امور فرهنگی شهرداری در خصوص مراحل اجرای طرح و چگونگی مشارکت شهرداری و مدارس نکاتی را یادآور شد و عنوان داشت: گام نخست اجرای طرح را انتخاب شهردار مدرسه و انتخابات شوراهای دانش آموزی می باشد و انشالله جلسات بعدی با حضور شهرداران مدارس ونمایندگان شوراهای دانش آموزی در شهرداری و شورای شهر برگزار خواهد شد.

طرح شهردار مدرسه و آموزش مفاهیم شهروندی در مدارس شهر فاضل آباد کلید خورد

 

طرح شهردار مدرسه و آموزش مفاهیم شهروندی در مدارس شهر فاضل آباد کلید خورد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .