عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد پارکینگ روباز مشارکتی برای 2 هزار خودرو در گرگان

شهردار گرگان خبر داد:

ایجاد پارکینگ روباز مشارکتی برای 2 هزار خودرو در گرگان

ایجاد پارکینگ روباز مشارکتی برای 2 هزار خودرو در گرگان

شهردار گرگان از ایجاد پارکینگ روباز مشارکتی برای 2 هزار خودرو در این شهر خبر داد و گفت: این پارکینگ‌ها با مشارکت مردم و شهرداری انجام شده و زمین‌های بلا استفاده دولتی و خصوصی سطح شهر تبدیل به پارکینگ عمومی شهرداری شده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حل مشکل ترافیک در شهر گرگان، اظهار کرد: در حال حاضر در حال اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک جامع شهر گرگان هستیم که این طرح در دوره برنامه میان مدت قرار دارد.
وی ادامه داد: شهر گرگان دچار عدم تعادل در توسعه است و ما در تلاش هستیم توسعه متوازن را در تمام زمینه‌های اجرا کنیم و موضوع ترافیک هم یکی از مسائل بسیار مهم است که به تعادل بخشی توسعه بر می‌گردد.
شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در این راستا 30 سایت گردشگری را بجز در ناهارخوران طراحی و جانمایی کردیم که شامل پیست موتورسواری، کارتینگ، شهربازی مدرن در هزارپیچ، مجموعه بالن‌سواری و سورتمه و مجموعه‌های گردشگری می‌شود.
دادبود بیان کرد: این اتفاق می‌تواند تمرکز زدایی را از ناهارخوران و النگدره ایجاد کند و به سمت توسعه نقاط مختلف شهر پیش برویم که در کنار توسعه گردشگری می‌توانیم توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی را کنار این طرح‌ها در نقاط مختلف شهر داشته باشیم.
وی اضافه کرد: موضوع خروج ادارات از هسته مرکزی شهر هم در دستور کار قرار دارد و حداقل با پنج اداره بزرگ که ساختمان‌های آنها در مرکز شهر قرار دارد مذاکره کرده‌ایم و در حال نتیجه‌گیری هستیم.
شهردار گرگان تصریح کرد: این اتفاقات باعث کمک به حل معضل ترافیک و اجرای راهکارهای ترافیکی خواهد شد که به موازات این طرح‌ها مباحث ترافیکی هم دیده شده و مطالعات لازم آن در حال انجام است.
دادبود گفت: برای اقدامات کوتاه مدت در رفع مشکلات ترافیکی با مشارکت مردمی برای دو هزار خودرو پارکینگ‌های روباز ایجاد کرده‌ایم به صورتی که زمین‌های بلا استفاده شهروندان با مشارکت شهرداری به پارکینگ عمومی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: حتی با برخی از ادارات مذاکره کردیم که در صورت امکان بعد از ساعات اداری، پارکینگ‌های آنها به پارکینگ عمومی تبدیل شود.
شهرداری گرگان بیان کرد: ساختمان اداره زندان‌های سابق در خیابان پاسداران را با هماهنگی اداره‌کل زندان‌ها به پارکینگ عمومی تبدیل کرده‌ایم.
دادبود بیان کرد: ساخت پل عابر پیاده در نقطه پرخطر همانند کمربندی گرگان جانمایی شده و برای انتخاب سرمایه‌گذار فراخوان داده‌ایم تا بتوانیم تعداد پل‌های عابر پیاده را در کمربندی گرگان افزایش دهیم.

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .