عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کلیپ؛ آیین گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در محل تخلیه زباله , نخاله و فاضلاب در تپه هزار پیچ گرگان


کلیپ؛ آیین گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در محل تخلیه زباله , نخاله و فاضلاب در تپه هزار پیچ گرگان

 کلیپ؛ آیین گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در محل تخلیه زباله , نخاله و فاضلاب در تپه هزار پیچ گرگان
آیین گرامیداشت روز جهانی «زمین پارک» در محل احداث پارک پسماند واقع در منطقه هزار پیچ گرگان که پیشتر تپه دفع زباله، نخاله های ساختمانی و فاضلاب بود، برگزار شد.
استاندار گلستان در این مراسم که با حضور سازمان های مردم نهاد، NGO ها و علاقه مندان و دوستداران طبیعت و محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست امری ضروری بوده و هرگونه بی مهری به خاک و زمین تبعاتش به کل جامعه برمی گردد به همین دلیل طرح تفکیک زباله از مبدا امسال در گلستان اجرایی می شود.
29 اسفند همزمان با آخرین روز سال 1396 به دستور دکتر سید مناف هاشمی عملیات اجرایی پارک پسماند در تپه زباله، نخاله های ساختمانی و فاضلاب شهر گرگان آغاز شد تا اقدامی در راستای حفظ سلامتی مردم و همچنین جلوگیری از افزایش آلودگی آب و خاک صورت گیرد.
جدیت مدیریت استان مبنی از حذف این مکان آلوده از زندگی شهری مردم گرگان زمانی اهمیت می یابد که بدانیم که دفع 30 کامیون ، 10 تنی فاضلاب و فضولات انسانی هر روز، در فاصله زمانی 30 سال خاک این منطقه را برای قریب به 200 سال آلوده کرده است و زمینه بروز برخی بیماری  های تنفسی را برای مردم پیرامونش فراهم کرده است.
عدم تخلیه زباله، نخاله و فاضلاب در این تپه سالها پیش مورد تصویب شورای سلامت و امنیت غذایی قرار گرفته بود و امروز استاندار گلستان تلاش دارد با حمایت سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و مردم شریف گرگان ، پارک پسماند را با مطالعاتی دقیق به مکانی زیبا و ارزشمند در حوزه گردشگری استان تبدیل نماید و چشم اندازی زیبا و دیدنی را در ورودی شهر گرگان ایجاد کند و در عین حال ، زمین آلوده این منطقه را پاک و احیا نماید.

تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .