عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز


جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 

جنگل نرگسی :  این جنگل در فاصله 12 کیلومتری شهرستان بندرگز واقع شده ومسیر دسترسی از شهر نوکنده می باشد راه دسترسی به آن آسفالته بوده و دارای چشمه های آب لوله کشی شده و سرویس بهداشتی می باشد راه جنگل نرگسی متصل شده به مناطق زیبای کوهستانی و ییلاقی هزار جریب می باشد .جنگل نرگسی یکی از مناطق بسیار دیدنی استان گلستان است که همه ساله با فرارسیدن ایام سال نو و تابستان پذیرای بسیاری از علاقه مندان و مسافران عزیز به استان گلستان است. جنگل نرگسی در غرب استان گلستان واقع شده است و از روستا های لیوان غربی ، لیوان شرقی ، تلور و همچنین شهر نوکنده قابل دسترسی است. این جنگل که یکی از نادر ترین جنگل ها و تفرجگاه های طبیعی استان گلستان است که به صورت دست نخورده باقی مانده است .در این جنگل حیواناتی نظیر روباه ، گربه وحشی ، شغال ، خرس ، گراز وحشی ، عقاب و انواع پرندگان شکارچی و بسیاری از حیوانات وحشی بسیار زیبا در حال زندگی می باشند. همچنین این جنگل دارای رودخانه ها و آبشار های بسیار دیدنی زیادی است که امید است مسئولان گردشگری نگاه ویژه ای را به این نقطه گردشگری داشته باشند. گفتنی است جنگل نرگسی در 2 کیلومتری روستای لیوان غربی از توابع شهر نوکنده می باشد.

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 

پارک جنگلی باغـو : این پارک جنگلی در  13 کیلومتری و در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز قرار دارد مسیر دسترسی به این پارک آسفالته و شوسه بوده و جنب روستای باغو شهرک صنعتی باغو قرار دارد و یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران و مسافران است . در این پارک زیرساخت‌های لازم گردشگری از جمله راه دسترسی آسفالته و شوسه ، آب  ، استراحتگاه موجود بوده و  سرویس‌های بهداشتی و خدمات رفاهی در حال مهیا می باشد .

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 

ساحل نوکنده :  نوکَنده يکي از شهرهاي شهرستان بندر گز در استان گلستان است. شهر نوکنده در جنوب غربي بندر گز واقع شده است. اين شهر به علت موقعيت خاص جغرافيايي و وجود جنگلهاي انبوه جهان مورا در جنوب آن و داشتن آب و هواي معتدل و خاک مساعد، از پيشرفت نسبتاً خوبي برخوردار است. ناهمواري‌هاي نوکنده همانند ساير مناطق اطراف شامل دو قسمت کوهستاني و جلگه‌اي مي‌باشد. قسمت کوهستاني آن، بخشي از رشته کوه البرز است که داراي پوشش گياهي جنگلي انبوه و مراتع مختلف است و به نام جنگل‌هاي جهان مورا ناميده مي‌شود.  از اماکن ديدني نوکنده مي توان به جنگل نوکنده، درياي نوکنده و امام زاده حبيب اله نوکنده اشاره نمود. ساحل نوکنده دارای امکانات زیر ساختی نظیر ( آب – برق- سرویس بهداشتی – فروشگاه و آلاچیق هایی جهت استراحت مسافرین ) می باشد . مسیر دسترسی به ساحل نوکنده آسفالته می باشد و از شهرستان بندرگز 8 کیلومتر و از شهر نوکنده 4 کیلومتر فاصله دارد .

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 

اسکله و بازارچه بندرگز :  
ساحل زیبا و آرام بندرگز در حاشیه دریای خزر و در فاصله 3 کیلومتری شمال جاده  تهران – مشهد واقع شده و امکانات تفریحی و اقامتی و رفاهی مناسبی برای استراحت و استفاده بازدید کنندگان دارد . این ساحل درسال 1387 بعنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است امکانات زیرساختی که در ساحل بندرگز وجود دارد نظیر( آب – برق – مسیر آسفالته – بازارچه – فروشگاه  و آلاچیق هایی برای استراحت مسافرین ) می باشد . از آب‌هاى نزديک سواحل مى‌توان براى شنا، قايقرانى، ‌ اسکى روى آب استفاده کرد. بنابراين دوستداران ورزش‌هاى آبى مى‌توانند در اين منطقه علاوه بر استفاده از هواى مطبوع بهارى و آفتاب به ورزش‌هاى آبى مورد علاقه خود در فصول بهار و تابستان نيز بپردازند. در ایام تابستان و نوروز خیل عزیمی از مسافران و گردشگران را در خود جای می دهد 

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 

امامزاده علیرضا سرطاق :
حرم مطهر این امام زاده در روستای سرطاق از توابع بندرگز در منطقه ای مصفا واقع شده است و به معصوم زاده سرطاق نیز معروف است. فاصله آن از شهرستان بندرگز 5 کیلومتر می باشد . امامزاده عليرضا نيز از کساني است که پس از زد و خورد فراوان از چنگ لشکريان مامون گريخت و به اين منطقه پناهنده گرديد و مدتها درخفا زندگي کرد تا اين که پس از شهادت در روستاي سرطاق به خاک سپرده شد. این امامزاده در مسیر روستای سرطاق واقع شده و مسیر دسترسی به آن آسفالته می باشد . امکانات زیر ساختی نظیر ،آب – برق – جاده آسفالته و سرویس بهداشتی برای رفاه حال مسافران و بازدید کنندگان محیا شده است و مکانی جنگلی و سرسبز برای استراحت مسافران می تواند باشد .

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 امامزاده حبیب الله سلام الله علیه :

مزار مبارک امامزاده حبیب الله سلام الله علیه در 8 کیلومترى غرب شهرستان بندرگز واقع شده است.  در مجاورت راه آهن سراسری وهمچنین در حوالی روستای لیوان شرقی قرار رفته است. مسیر دسترسی به این امامزاده آسفالته می باشد . امکانات زیر ساختی نظیر ، آب – برق و سرویس بهداشتی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است .در خصوص نسبت این امامزاده آنچه مشهور است امامزاده حبیب الله سلام الله علیه از نوادگان امام موسى بن جعفر سلام الله علیه مى باشند که از تاریخ تولد و وفات ایشان اطلاع چندانى در دست نمى باشد. احداث مقبره آن حضرت پس از خوابنما شدن براى اهالى منطقه صورت پذیرفته که قدمت آن به 800 سال مى رسد و در محوطه باغى به مساحت حدود 5 هکتار با 


پوششى از انواع درخت جنگلى پذیراى زوار و مسافران مى باشد. بناى آن در سال 1370 توسط اداره اوقاف گرگان بازسازى که هم اکنون به صورت 

بناى آجرى با گنبد دوار و با پوششى سبز رنگ در قبرستان عمومى شهر قرار دارد. در سال 1380 شخص خیرى ضریح فولادى براى آن امامزاده تهیه و نصب کرده است که ساحت ضریح زیبا و گچبرى هاى داخل صحن بر جذابیت این بقعه متبرکه افزوده است.

شاخصترین و مهمترین ابنیه های تاریخی و قدیمی که هویت شهرستان بندرگز را درخود جای داده اند و می توانند جاذبه گردشگری شهرستان قرار گیرند این ابنیه ها همگی در یک مسیر گردشگری یعنی مسیر راه آهن به فانوس دریایی(ساحل) واقع شده اند و مسیر دسترسی به آنها آسفالته و داخل شهر قرار دارند که شرح آنها به قرار ذیل می باشد :

جاذبه های گردشگری شهرستان بندرگز

 

 

ساختمان گمرک : ساختمان گمرک بندرگز با طرح و نظارت کامل مهندسین بلژیکی در سال 1281 شمسی احداث و بلافاصله مورد بهره برداری قرار گرفت. این ساختمان در حال حاضر از قدیمی ترین بناهای تاسیسات بندری این بخش است که پس از گذشت 

چندین دهه از عمر آن همچنان از استحکام و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است . یک بار توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت شده است . این بنا در تاریخ 11/5/1384 به شماره 12562 به ثبت ملی رسیده است .



تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : kord
  • بازدید : 29293
  • کد خبر : 43673