عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است


اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است

 اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است  
اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است
استاندار گلستان در جلسه‌ای ۳ ساعته در جمع دانشجویان طرح حامیم حضور یافت و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در جمع دانشجویان طرح حامیم۲ ضمن پاسخگویی به سوالات آنان به تشریح اقدامات دولت سیزدهم پرداخت.
وی گفت: رشد اقتصادی گلستان طبق اعلام مرکز آمار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از منفی ۵.۹ درصد به مثبت ۳ درصد رسیده است.
استاندار گلستان افزود: گلستان باوجود خشکسالی های متوالی جزو ۳ استان با رشد متوازن در بخش هی صنعت، معدن کشاورزی و خدمات بوده که تنها در بخش صنعتی  با رشد ۷.۹ درصدی رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده است.
دکتر زنگانه تصریح کرد: نسبت سرانه درآمدی استان اکنون از ۴۷ درصد به ۵۰ درصد میانگین کشوری رسیده که طلیعه تحقق چشم انداز استان در رسیدن به میانگین درآمد سرانه کشور است.
استاندار گلستان با اشاره به شعار سال و وعده دولت سیزدهم در خصوص اشتغال نیز بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال استان بیش از ۳۱ هزار شغل بوده که بیش از ۳۸ هزار شغل ثبت شد و رشدی ۱۲۰ درصدی با پایداری ۱۸ هزار بیمه شده در این مشاغل گلستان را در جایگاه ۱۲ کشور قرار داده است.
وی ادامه داد: با توجه به همسایگی گلستان با کشور ترکمنستان تنها ۹ درصد صادرات به این کشور سهم گلستان بوده که اکنون به ۳۹ درصد رسیده و هدف ما تا پایان سال ۱۴۰۴ افزایش تا ۵۰ درصد است.
دکتر زنگانه با اعلام خبر دعوت رسمی سفیر ترکمنستان از وی برای شرکت در جشن استقلال آن کشور گفت: با توجه به مشترکات فراوان امیدواریم فصلی نو در ارتباطات با کشور خویشاوند ترکمنستان ایجاد شود.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به تحویل یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام گلستان از دولت های قبل، تصریح کرد: تعداد پروژه های نیمه تمام استان اکنون به کمتر از ۸۰۰ پروژه رسیده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم هیچ پروژه نیمه تمامی وجود نداشته باشد.
استاندار گلستان در بخشی دیگر از سخنان خود به جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: روشنگری جوانان با تبیین دستاوردهای انقلاب می تواند منجر به بصیرتی امید آفرین و رفتاری اعتقادی در جامعه تبدیل شود که منتج به رشد جامعه گردد.
وی اظهار داشت: استان گلستان افتخار دارد که روابط عمومی آن موفق به کسب مقام شاخص در اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات شده است.
دکتر زنگانه افزود: عدالت و توزیع عادلانه منابع باعث رشد استان و تحول در آن شده است و تسهیلات کار آفرین با توجه به شاخص های هر شهرستان توزیع می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور ۳۰ هزار انشعاب فاضلاب گنبد کاووس و پروژه آب رسانی کلاله به بهره برداری می‌رسد.
استاندار گلستان همچنین با اشاره به اقدام موثر تیم اقتصادی استان در خصوص مقابله با بدهکاران بانکی به تشکیل کارگروهی ویژه در این خصوص اشاره و گفت: تاکنون ۹۳ میلیارد مطالبات مشکوک الوصول استان به بانک های استان برگشته است.
وی بیان داشت: با توجه به حضور قریب به نیمی از جمعیت استان در روستاها،  ۴۸ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به روستاهای استان تخصیص یافته است.
استاندار گلستان همچنین با اشاره به رشد اعتبارات تملک دارایی استان طی ۲۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم گفت: در ۲سال انتهایی دولت قبل مجموع اعتبارات تملک دارایی استان ۴ هزار میلیارد تومان بوده ولی اکنون به ۱۶ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

دکتر زنگانه تصریح کرد: با پیگیری ستاد تسهیل استان بیش از ۱۰۳ واحد راکد و نیمه راکد استان شناسایی و با سرمایه گذاری ۹۳۰ میلیارد تومان، بیش از هزار شغل به چرخه تولید و اشتغال بازگشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری خارجی در استان طی ۸سال دولت قبل به میزان ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار بوده که اکنون به ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار رسیده است.

استاندار گلستان استفاده از ظرفیت جوانان و بومی گزینی را یکی از مولفه های اصلی دولت مردمی دانست و اظهار داشت: در استان گلستان مفتخریم نسبت به ادوار گذشته سن انتصابات را ۱۰ سال کاهش داده و ۹۴ درصد انتصابات مدیران استان بومی شده‌اند.

این مقام مسئول گفت: از هفته دولت تا سفر رییس جمهور ۱۵ هزار و ۸۰۰ پروژه با اعتبار ۹۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان افتتاح یا آغاز به کار خواهند شد.

وی در خصوص خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان افزود: طی ۲۲ ماه سال گذشته ۴۷۰‌میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان استان هزینه شده است.

دکتر زنگانه تصریح کرد: گلستان مفتخر به کسب رتبه نخست در بهره وری نیروی انسانی در کشور شده است.

 

اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است

 

اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است

 

اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است

 

اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است

 

اقدامات جهادی و رشد استان تنها با بکارگیری جوانان میسر است

 


 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .