عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » فرهنگ‌سازی، زمینه ساز پیشگیری از بحران است


فرهنگ‌سازی، زمینه ساز پیشگیری از بحران است

 فرهنگ‌سازی، زمینه ساز پیشگیری از بحران است 

استاندار گلستان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: با فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های موجود می توان از بروز بحران ها در استان پیشگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان؛ علی محمد زنگانه استاندار گلستان گفت: هرگونه کوتاهی در پاسخگویی به بحران و حوادث راقبول نمی‌کنیم چرا که چندین مرحله نسبت به تذکر و یادآوری در خصوص پیشگیری از آن اقدام شده است.

وی افزود: با جذب اعتبارات مدیریت بحران ظرفیت مقابله با حوادث و پیشگیری از آن را سرعت بخشیده و حس اطمینان را به مردم القا کنید.

استاندار گلستان با اشاره به بارش رگبارهای موسمی گفت: مقاوم سازی خطوط ریلی و راهی استان در برابر سیلاب‌های فصلی ضروری است و از خدمات راهداران و خط بانان آن تشکر میکنم.

زنگانه تصریح کرد: در راستای تجهیز و نوسازی خودروهای جمعیت هلال احمر و اورژانس پیش بیمارستانی استان خرید آمبولانس و خودرو نجات نیازسنجی اعلام شده و ضروریست اقدام فوری در خصوص خرید آن صورت گیرد چرا که گلستان یک استان حادثه خیز با تنوع حوادث است.

وی ادامه داد: با تزریق هرچه سریع‌تر منابع مالی به پیمانکاران پروژه‌های مهم و پیشگیرانه گلستان از بروز حوادث می‌توان بخش بزرگی از بحران‌های احتمالی استان را کاهش داد.

استاندار گلستان بیان داشت: یکی از تنش‌ها و بحران‌های اساسی استان موضوع آب است که باید با فرهنگ سازی صحیح آن را مدیریت کرد، طی گزارش های دریافتی و مشاهدات عینی تنها 5/3 درصد سدهای استان آب ذخیره دارند.

زنگانه با اشاره به تدوین سند های بخشی و سناریو های مدیریت در حوادث گفت: اقدام بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در حوزه مدیریت بحران یک دستاورد بزرگ است و مدیران ما به این موضوع اهتمام دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تست و اجرای مانورهای گوناگون دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران باعث افزایش همگرایی در پاسخ به حوادث احتمالی و رفع نواقص بوده و منجر به تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه است.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ترکمنستان و دیدار های صورت گرفته در خصوص ریزگردها و بیابانی شدن شمال استان بیان داشت: برای ایجاد کمربند سبز در شمالی‌ترین نقاط استان نیازمند مطالعاتی دقیق و همگرا هستیم که با ورود همکاری مردم منطقه و بزرگان استان این موضوع برای حفظ محیط زیست استان و پایداری هوای سالم گلستان ضروری است و ما باید پیگیر آن باشیم.

زنگانه اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم استان در حوادث بدلیل گستردگی مناطق صعب العبور عدم حضور دائم بالگرد بوده که با پیگیری‌های متعدد در صدد رفع موانع و استقرار دائم آن در گلستان هستیم.

گفتنی است در این جلسه فرمانداران و مدیران شهرستانی نیز بصورت ویدیو کنفرانس حضور داشتند

تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .