عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه امور بانوان استان تشکیل شد

باحضورسرپرست دفتر امور بانوان وخانواده استانداری گلستان :

جلسه کارگروه امور بانوان استان تشکیل شد

جلسه کارگروه امور بانوان استان تشکیل شد

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در جلسه کارگروه امور بانوان استان (شورای پشتیبانی سوادآموزی )گفت :آگاهی و سواد آموزی زنان می تواند نقش سازنده ای در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تعلیم و تربیت فرزندان و موفقیت همسران‌شان داشته باشد وبی شک تاثیر سواد آموزی زنان در توسعه جامعه غیر قابل انکاراست .

دکتر کلثوم غفاری توران با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در کاهش بی‌سوادی زنان نقش اصلی را ایفا می‌کندافزود : لازم است جذابیت سوادآموزی را نیز برای زنان بی‌سواد افزایش دهیم.

وی استفاده از مبلغین مذهبی- مداحان زن را به عنوان یکی از راههای مهم جذب و هدایت زنان بی سواد به کلاس های سوادآموزی عنوان کرد.

در این نشست معاون سوادآموزی گفت: سواد بازوی توانمند برای مدیریت زنان در خانه، تربیت و پرورش فرزندان، اقتصاد خانواده و بسیاری از موضوعات دیگر اجتماع می باشد.

فیروزی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با صدور پیام تاریخی حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سوادآموزی به ویژه سوادآموزی زنان شتاب قابل توجهی داده شده است .

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که عدالت آموزشی را در بین زنان و مردان برقرار نماییم گفت : مساله مهم این است که سواد می تواند در جنبه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی اثر گذار باشد.

شایان ذکر است : جلسه کارگروه امور بانوان استان (شورای پشتیبانی سوادآموزی )در دفتر معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و معاون سوادآموزی ونماینده اموربانوان آموزش و پرورش و 5 ارگان دولتی تشکیل شد.

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1373
  • کد خبر : 10877