عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های هواشناسی باید مورد توجه قرار گیرد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های هواشناسی باید مورد توجه قرار گیرد

اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های هواشناسی باید مورد توجه قرار گیرد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: انتظار می‎رود مدیران استانی و مردم همواره اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های جوی را مورد توجه قراردهند تا شاهد حادثه ناگواری در استان نباشیم.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با  پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان افزود: در سال‎هایی نه چندان دور بی‎توجهی به این هشدارهای هواشناسی موجب خسارات مالی و حتی تلفات انسانی در استان شده است.

مقدم با اشاره به صدور اطلاعیه هواشناسی استان و ابلاغ آن به تمامی دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصریح کرد: این اطلاعیه و اخطاریه‎ها در حوزه پیش‎بینی و پیشگیری مدیریت بحران ازاهمیت به‎سزایی برخوردار است و سریعا برای اعضای شورا و رسانه‎ها‎ ارسال می‎شود.

وی ادامه داد: گرما توام با خشک‌سالی و کاهش شدید رطوبت طی این مدت شرایط مساعدی را برای حریق در عرصه‎های منابع طبیعی استان فراهم کرده بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: این  شرایط جوی، کاهش دما و رطوبت حاصل از آن، می‎تواند اوضاع را تا حدودی تلطیف کرده و محصولات کشاورزی استان نیز از تنش کم‎آبی رهایی یابند.

*تاکید بر آمادگی دستگاه‎های عملیاتی گلستان برای آمادگی در برابر حوادث احتمالی

مقدم تصریح کرد: این بارندگی برای جنگل‎های استان نیز پیامد خوبی خواهند داشت و به نوعی با افزایش رطوبت، میزان آسیب‎پذیری منابع طبیعی استان نیز کاهش خواهند یافت.

 وی با اشاره به کاهش منابع زیرزمینی آبی در گلستان طی ماه‎های اخیر تصریح کرد: فقدان بارش باران و حتی بارش برف طی زمستان سال گذشته، ذخیره آبی گلستان را با مشکل مواجه ساخته است و تنها بارش‎های متناوب می‎تواند این شرایط را تا حدودی ترمیم کند.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1015
  • کد خبر : 12302