عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهاجرت روستائیان به شهرها باعث بیکاری بانوان شده است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

مهاجرت روستائیان به شهرها باعث بیکاری بانوان شده است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، در همایش توسعه اقتصادی روستاها با بیان این مطلب که زنان جزیی از توسعه و پیشرفت خانواده هستند، گفت: ازنتایج مهاجرت روستاییان به شهرها، بیکاری زنان و تضعیف اقتصاد خانواده ها است.

کلثوم غفاری افزود: سیاست دولت تدبیر و امید، توانمندسازی روستاییان و توانمندی روستاها در رسیدن به توسعه پایدار است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد مهاجرت معکوس است، چرا که عمده مشکلات حاشیه شهرها، مهاجرت روستاییان و کمبود اشتغال و امکانات است.

غفاری تصریح کرد: با مهاجرت روستاییان، روستاها دچار کمبود کشاورزی و برداشت محصول شدند و علاوه بر آنکه اقتصاد روستاها دچار تزلزل شد، عملا بانوان نیز در شهرها از چرخه تولید خارج شدند.

وی ادامه داد: چون نصف جامعه بانوان هستند باید برای ساماندهی و استفاده از توانمندی های آنها برنامه ریزی شود و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب برای تشکیل تعاونی ها و اتحادیه ها با حضور بانوان و خانواده ها تلاش شود

گفتنی است، همایش توسعه اقتصادی روستا در شهرستان رامیان با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار،مهندس صادقلو فرماندار رامیان،دکتر صابری نماینده مردم شریف شهرستانهای رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ،مدیران کل استان،فرمانداران و بخشداران استان،ائمه جمعه شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد برگزار گردید.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 902
  • کد خبر : 13009