عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرزندان اتباع خارجی مجاز هیچ محدودیتی برای تحصیل ندارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان:

فرزندان اتباع خارجی مجاز هیچ محدودیتی برای تحصیل ندارند

فرزندان اتباع خارجی مجاز هیچ محدودیتی برای تحصیل ندارند

مدیرکل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: فرزندان اتباع خارجی مجاز هیچ محدودیتی برای تحصیل در کشور ندارند.

"مهدی دهرویه" در گفتگویی خبری با اشاره به نگاه دینی جمهوری اسلامی که بر مبنای کرامت انسانی شکل گرفته، حضور اتباع خارجی درایران را تنها مربوط به یک دوره خاص ندانست و آنرا واقعیتی اجتناب ناپذیر با توجه به شرایط و رویکرد نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

 وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثریت اتباع خارجی استان اتباع کشور افغانستان هستند و حضور آنان درکشور اجتناب ناپذیر است، از اینرو  باید آنان را به درستی شناسایی ودرک کنیم واین حضور را تبدیل به فرصت کرده واز زاویه تهدید صرف به آنان نگاه نکنیم.

دهرویه بیان داشت: قانونمند زندگی کردن اتباع خارجی دراستان گلستان درمقایسه به سایر استان ها برجسته است واکثریت اتباع، دریافت مجوزهای لازم جهت اقامت واشتغال قانونی را سرلوحه امور خود قرار داده اند.

وی درخصوص تحصیل اتباع خارجی نیز بیان داشت: جمهوری اسلامی بر این عقیده است که سواد آموزی فرزندان مهاجران افغان ودیگر مهاجران در کشور هم برای آنان و هم برای ما ارزشمند است که درهمین مسیر و براساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید اتباع خارجی درایران بلا تکلیف باشند و آنان که لازم التعلیم هستند باید درس بخوانند، ثبت نام و تحصیل درمدارس با شرایط مساوی و برابر با دانش آموزان ایرانی نیز درسال جاری صورت پذیرفت.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استان با بیان اینکه در دوسال اخیر حتی از فرزندان اتباع خارجی غیر مجاز نیز ثبت نام بعمل آمده است گفت: در استان قریب به 3800 دانش آموز اتباع خارجی در مقاطع مختلف درحال تحصیل می باشند که از این تعداد 161 نفرفرزندان اتباع خارجی غیر مجاز هستند.

وی در پایان از اداره کل آموزش و پرورش استان درجهت فراهم نمودن شرایط تحصیل فرزندان اتباع خارجی تقدیر وتشکر نمود.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .