عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی دستاورد های "ششمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد" در گلستان


بررسی دستاورد های "ششمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد" در گلستان

بررسی دستاورد های "ششمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد" در گلستان

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: نخستین جلسه ی بررسی دستاوردهای" ششمین نشسست منطقه ای وکارگاههای آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده شمال کشور" با حضور نمایندگان شرکت کننده در دوره ی آموزشی فوق برگزار شد .

دکتر کلثوم غفاری توران در این نشست صمیمی بر لزوم گسترش همکاری‎های شبکه‎ای سمن‎های این استان تأکید کرد.

غفاری طی سخنانی گفت: باعنایت به برگزاری کارگاه‎های آموزشی با هدف توانمندسازی تخصصی و شبکه‎ای سمن‎ها که باحضور چهار استان ( گیلان – مازندران- سمنان- گلستان) به میزبانی استان گلستان برگزار شد تلاش داریم با استفاده از آموزش های ارائه شده و ایده‎ها و برنامه‎های پیشنهادی تشکل‎های مختلف در راستای پیشرفت استان بهره‎مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه بازخورد آموزش تشکل‎های مردم نهاد باید کاربردی، عملیاتی و اثربخش باشد، تصریح کرد: فعالیت‎های تشکل‎های مردم نهاد در استان گلستان رصد می‎شود، نتایج آموزش‎های کاربردی برای تشکل‎های مردم نهاد باید خروجی مناسبی به همراه داشته باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان تاکید کرد: هزینه‎های برگزاری دوره‎های آموزشی اگر بدون نتیجه و هدف رها شود در واقع نوعی حق الناس است و بعد از این هزینه ها,مسئولیت ما در بهبود وضعیت موجودبا تکیه برآموزش ها مضاعف می شود .

غفاری با اشاره به اینکه شبکه‎سازی سمن‎ها کار چندان پیچیده‎ای نیست، ابراز کرد: سمن‎ها باید با یکدیگرو با دولت همکاری کنند و با استفاده از تجربیات اثربخش در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

وی مهمترین ویژگی یک جامعه مدنی را در پرسشگری عنوان کرد و گفت: یک تشکل مردم نهاد باید پرسشگر باشد ,این نهاد مردمی مسائل جامعه را بهتر درک و لمس می‎کندوچون از درون مردم جوشیده است با نیازها، چالش‎ها و فراز و نشیب‎های جامعه بیشترآشنایی دارد لذا باید پرسشگری در تشکل‎های مردم نهاد تقویت شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان داشت: سمن‎ها کار عاشقانه، داوطلبانه، غیرانتفاعی، غیردولتی و غیرسیاسی انجام می‎دهند و این نوع عشق و علاقه به کار قابل ستایش است.

غفاری از تشکل‎های مردم نهاد استان خواست تا در سایه تعامل با سازمان‎های دولتی اهدافی که در زمینه‎‎های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، خیریه، زیست‎محیطی و ... دنبال می‎شود را با جدیت پیگیری کنند.

وی همدلی و همکاری بین تشکل‎های مردمی و دولتی را موثر خواند و گفت: در سایه تعامل و همکاری بسیاری از مسائل و مشکلات قابل مرتفع شدن است.

درادامه این جلسه , یازده تن از نمایندگان سمن ها ی شرکت کننده در نشست منطقه ای از تاثیر آموزش های ارائه شده بر روند فعالیت هایشان سخن گفتند و پیشنهادات خودرا در این زمینه بیان داشتند.

 بررسی دستاورد های "ششمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد" در گلستان

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 2965
  • کد خبر : 16919