عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ولادت باسعادت يگانه دردانه پيامبر مكرم اسلام بر مادران بزرگوار اين سرزمين مبارك باد


ولادت باسعادت يگانه دردانه پيامبر مكرم اسلام بر مادران بزرگوار اين سرزمين مبارك باد

ولادت باسعادت يگانه دردانه پيامبر مكرم اسلام بر مادران بزرگوار اين سرزمين مبارك باد

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان در پیامی، ولادت باسعادت يگانه دردانه پيامبر مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) را بر همگان و بالاخص مادران بزرگوار اين سرزمين تبریک گفت.

 در این پیام آمده است:

ميلادش تولد بهاراست ؛ تولد آب است و تولد هر چه پاكي و زلالي . ميلادش از هر سو رحمت است. از آن جهت كه ادامه ي راه انبياست.

فاطمه (س) امتداد راه انبياست. اگر او نبود، طريق انبيا ابتر مي ماند و اين سلسله ي پيوسته به بن بست مي رسيد. فاطمه ، فاطمه ناميده شد؛ چون از هر زشتي و پليدي بري بود و ناپاكي در او راه نداشت؛ هر چه بود، عصمت بود و عفاف و پاكي .

 فاطمه آن گونه بود كه هر گاه پيامبر (ص) او را مي ديد ، تسكين مي يافت و در خانه ي همسر نيز چنين بود؛ آن سان كه علي (ع) و فاطمه(س) شايسته ترين زوج جهان بودند. خانه گلي فاطمه پناهگاه مسكينان و فقيران بود. هر حاجتمندي كه از همه جا نااميد مي شد، رو به خانه فاطمه مي آورد و با دست پر باز مي گشت. صفات فاطمه (س) آن چنان آسماني است كه خداوند در قرآن او را كه همراه با همسر و فرزندانش سه شب متوالي غذاي افطار خود را به فقرا مي بخشند، اين گونه مي ستايد: و يُطعِمونَ الطعامَ عَلي حُِبّهِ مِسكيناً و يَتيماً و اسيراً ( سوره دهر ، آيه ۸ )

فاطمه صفات و خصلت هايي را كه از پدر به ارث برده است ، همان گونه نيز به ارث مي گذارد؛ و چنين است كه فرزندان او بهترين انسان هاي روي زمين هستند. و از اين روست كه خداوند بر پيامبر (ص) به سبب اعطاي فاطمه ( س) منت مي نهد و او را به شكر گزاري فرا مي خواند و مي فرمايد : " انا اَعطيناكَ الكَوثر فَصَّل لِربِّك وَانحر اِن شانِئكَ هُوالَابتَر.

ميلاد گل سر سبد آفرينش ، حضرت فاطمه (س) بر همه عاشقان خاندان عصمت و طهارت ، مبارك باد.

 


ارسال کننده خبر : معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .