عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردشگری در مسیر توسعه استان گلستان گام برداشته است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان:

گردشگری در مسیر توسعه استان گلستان گام برداشته است

گردشگری در مسیر توسعه استان گلستان گام برداشته است

 مهندس ربیعی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: گردشگری دراستان گلستان مسیر و راه خود را پیدا کرده و باید تلاش شود سرمایه گذاری در این حوزه و مسیر ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مهندس ربیعی در دیدار با مدیر کل و مسئولین این اداره کل اظهار داشت: زیرساخت ها درحوزه گردشگری اهمیت بالایی دارد که باید به آنها در حوزه گردشگری پرداخته شود.

 وی تصریح نمود: در طرح جامع توسعه استان، گردشگری اولویت اول قرار گرفته و استان گلستان می تواند به صنعت گردشگری اتکا داشته باشد و سهم استان باید از تولید ناخالص داخلی مشخص باشد که دراین میان سهم صنعت گردشگری مشخص گردد.

 ربیعی در ادامه بر مشخص شدن وضعیت اشتغال ودرآمد درحوزه صنعت گردشگری وکلیه امکانات اقامتی وتخت ها موجود تاکید داشت وافزود: تعیین شود چه امکانات اقامتی دیگری جهت توسعه گردشگری استان لازم است.

 وی اذعان داشت: در بیش از یکسال دوره مدیریت مهندس کریمی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، در سه حوزه این اداره کل اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 ربیعی خاطر نشان کرد: در سال جدید با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، شورای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و در استان هم این شورا تشکیل شده و همه باید کمک کنیم تا این اقتصاد مقاومتی تحقق یابد .

 وی همچنین درادامه با توجه به ظرفیت های جدید از گردشگری و با توجه به قابلیت های منحصر به فردی که در استان وجود دارد، از گردشگری به عنوان معجزه سال نام برد و یکی از مزیت های جدید حوزه گردشگری در این دوره مدیریتی را ایجاد چارت و ایجاد اداره های شهرستانی در استان ذکر کرد که اهمیت بالایی در توسعه گردشگری استان داشته داشته است.

 وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته سرمایه گذاران خوبی وارد استان شده و امسال نیز پیش بینی می شود سرمایه گذاران زیادی در حوزه گردشگری استان وارد شوند.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان، در ادامه تسهیل نمودن صدور مجوزات و سرعت بخشیدن به این امر را از موارد ضروری درتسریع اجرایی شدن طرحهای گردشگری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با توسعه ورونق صنعت گردشگری استان، زمینه های توسعه استان بیش از پیش فراهم آید.

 مهندس کریمی ،مدیر کل میراث فرهنگی گلستان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات موجود درحوزه گردشگری استان ، تقویت زیر ساخت های گردشگری، ورود شهرداری ها به ویژه شهرداری گرگان درحوزه گردشگری و تغییر نگاه سازمان مدیریت در توزیع اعتبارات را ازراهکارهای توسعه گردشگری استان برشمرد.

 وی درادامه به 12 اقدام عمرانی اداره کل در طی 12 ماه پرداخت و اشاره داشت: علی رغم مشکلات اقتصادی دولت در سال 94، این اداره کل با بهره گیری از حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار گلستان، پروژه های بزرگی همچون موزه روستایی، موزه بزرگ گلستان، ژئوپارک، بازارچه صنایع دستی گرگان، سایت بازدید حیات وحش پارک ملی گلستان ومرکز تخصصی ابریشم و...را عملیاتی نمود.

 کریمی در پایان اذعان داشت: با حمایت و همراهی دستگاه های مرتبط استان و زمینه سازی توسعه زیرساخت های گردشگری، توسعه و رونق صنعت گردشگری بیش از پیش حاصل گردد و در راستای توسعه اقتصادی منطقه گام های ارزنده ای برداشته شود.

 

گردشگری در مسیر توسعه استان گلستان گام برداشته است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .