عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه بیشتر رسانه ملی به ظرفیت های گردشگری استان

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکید کرد:

توجه بیشتر رسانه ملی به ظرفیت های گردشگری استان

توجه بیشتر رسانه ملی به ظرفیت های گردشگری استان

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارگلستان با بیان اینکه گلستان فرهنگ گردشگری را در خودش به وجود آورده، گفت: رسانه ملی باید ظرفیت های گردشگری گلستان را بیش از پیش نشان دهد تا رغبت بیشتری در بین هموطنان برای حضور در گلستان ایجاد شود.

رضا مروتی در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، افزود: در سالهای گذشته توجهات در سطح ملی به استان نبوده است به همین دلیل بضاعت استان بسیار محدود است.

وی با اعلام این نکته که بهره استان از منابع ملی همواره در کف بوده است، گفت: آنچه امروز در توان استان به لحاظ امکانات مشاهده می شود ناشی از همت بالای مسئولین و روح بلند مهمان نوازی مردم بوده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: در ایام نوروز و تابستان امسال آموزش و پرورش استان همکاری خوبی در راستای اسکان و خدمت دهی به مسافران داشته است که جای قدردانی دارد.

وی جمعیت هلال احمر استان را یکی دیگر از دستگاه های همراه ستاد در نوروز دانست و گفت: فعالیت و همراهی داوطلبان جمعیت هلال احمر یک الگو برای کشور است؛ مشارکت 6هزار داوطلب در ایام نوروز نشان از روحیه بالای همکاری در مجموعه هلال احمر دارد.

این مسئول گلستانی بیان کرد: همدلی دستگاههای مختلف عضو ستاد تسهیلات سفر استان باعث شده تا در ایام نوروز و تابستان با توجه به بضاعت اندک استان بهترین خدمات به مسافران داده شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان مشارکت مجموعه پسماند و شهرداری های استان را با ستاد تسهیلات سفر استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این دو دستگاه به عنوان عضو افتخاری ستاد هستند که بسیار تاثیر گذار در بخش خدمات دهی به مسافران بودند.

مروتی از تشکیل کمیته منظر و سیمای شهری در استان خبر داد و بیان کرد: هدف از تشکیل این کمیته اجرای نما و منظر شهری با توجه به استانداردهای فنی است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان حضور کارتن به دستان را در حاشیه شهر یکی از معضلات جدی استان دانست و گفت: با ورود دادگستری و نیروی انتظامی برای ساماندهی این افراد قدری حضور آنها در شهر کمرنگ شده اما این مشکل رفع نشده است.

وی خلا قانونی برای برخورد با این افراد را یکی از دلایل عدم رفع این مشکل دانست و افزود: نیاز است تا سازمان میراث فرهنگی راهکاری قاطع برای برخورد با کارتن به دستان در نظر بگیرد تا این مشکل به زودی بر طرف شود.

وی همچنین گفت: نیاز است تا در شبکه سراسری، گلستان را به عنوان استانی که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در گردشگری است، معرفی نموده تا این رغبت در هم وطنانمان برای حضور در این منطقه ایجاد شود.

وی در پایان با بیان این نکته که نیاز است در راستای تبلیغات برای جذب گردشگر به مناطق دیدنی در استانهای کشور به خوبی کار شود، اذعان کرد: با فرهنگ سازی به جهت تفریح و گردشگری در داخل کشور از خروج ارز نیز جلوگیری خواهد شد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 857
  • کد خبر : 1977