عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مذاکرات تجاری رودررو، ابزاری مهم و تاثیرگذار برای توسعه صادرات غیرنفتی است


مذاکرات تجاری رودررو، ابزاری مهم و تاثیرگذار برای توسعه صادرات غیرنفتی است

 معاون برنامه ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه مذاکرات تجاری رودررو، ابزاری مهم و تاثیرگذار برای توسعه صادرات غیرنفتی است، گفت: تقویت هرچه بیشتر تعاملات تجاری باکشورهای همسایه در اولویت کاری استان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ؛ مهندس علی مرگدری در دیدار با هیئت تجاری عراق ضمن تشکر از این هیئت تجاری برای سفر به استان گلستان و تحمل رنج سفر گفت : این سفر با با هدف بررسی راه‌های گسترش تجارت و تسهیل توافق‌های سرمایه گذاری و بازدید از صنایع لبنی استان انجام شده و امیدواریم با پذیرش این هیات و همکاری دو طرف گامی مهم در جهت ارتباط و توسعه صادرات استان با کشور عراق برداریم .

مهندس مرگدری در ادامه گزارشی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، صنعت، کشاورزی، دانشگاه ها و خدمات فنی و مهندسی استان گلستان را ارائه و و کالاهای صادراتی استان به کشور عراق را معرفی کرد و از هیات عراقی در خواست نمود تا از واحدهای صنعتی و نمایشگاه فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته استان گلستان بازدید نمایند .

وی افزود: حضور هیئت‌های تجاری در این نمایشگاه نقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور و همکاری واحدهای تولید کننده صنایع لبنی ایفا می‌کند. این نمایشگاه با توجه به راهبرد برآمده از مطالعات شناخت خوشه فرآورده‌های لبنی گلستان و براساس برنامه‌های متمرکز شامل رسوخ در بازارهای هدف صادراتی ، توسعه بازار و توسعه محصول و به منظور افزایش فروش و صادرات برگزار می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه مذاکرات تجاری رودررو، ابزاری مهم و تاثیرگذار برای توسعه صادرات غیرنفتی است، گفت: تقویت هرچه بیشتر تعاملات تجاری باکشورهای همسایه در اولویت کاری استان قرار دارد و ما به دنبال اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته در این سفر هستیم.

در پایان نماینده هیات تجاری عراق ضمن معرفی اعضای هیئت که اغلب از تولید کنندگان لبنیات بودند خواستار همکاری و گسترش روابط تجاری و عقد قراردادهای دو جانبه گردید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1877
  • کد خبر : 1988