عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای ازدواج آسان جوانان باید فرهنگسازی صورت گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

برای ازدواج آسان جوانان باید فرهنگسازی صورت گیرد

برای ازدواج آسان جوانان باید فرهنگسازی صورت گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: برای تسهیل در ازدواج آسان جوانان باید فرهنگسازی مناسبی در جامعه صورت گیرد.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: آموزش جوانان و خانواده ها ، اطلاع رسانی مناسب و فرهنگسازی در جامعه، سه اصلی است که بر عهده دستگاههای دولتی متولی این امر، موسسات خیریه و همچنین رسانه های گروهی از جمله صدا و سیما می باشد، ضمن اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود در این خصوص بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ازدواج جوانان تنها نباید به هفته و مناسبت خاصی خلاصه شود، بلکه فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان برای جوانان باید دغدغه جدی مسئولان و متولیان امر باشد و در طول سال برنامه ریزی مناسبی در این خصوص صورت پذیرد.

جانشین ستاد ساماندهی امور جوانان استان تأکید کرد: اگر ما جوانانمان را درک نکرده و پیرامون مهمترین مسائل زندگی آنها یعنی اوقات فراغت، اشتغال و ازدواج دغدغه نداشته باشیم، دچار خسران و آسیبهای جبران ناپذیری خواهیم شد.

طهماسبی در ادامه آموزش خانواده ها ، ایجاد صندوق تعاونی ازدواج برای جوانان، تشکیل ستادهای تهیه جهیزیه ، اعطای وامهای بلند مدت ازدواج ومسکن به جوانان، استفاده از مشاوران فرهنگی و ارائه مشاوره رایگان در مراکز دولتی و حمایت هر چه بیشتر از سازمانهای خیریه و گروههای مردم نهاد فعال در حوزه ازدواج جوانان را، از راهکارهای مهم در تسهیل امر ازدواج آسان جوانان برشمرد.

وی با اشاره به آمار تأسف برانگیز طلاق در کشور ، اظهار داشت: ما یک کشور فرهنگی و پایبند به مسائل اخلاقی و دینی بوده و هستیم بنابراین باید در بحث ازدواج جوانان مسائل دینی و معروفات را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان انتظار داریم تا موضوع ازدواج جوانان را دغدغه جدی خود بدانند و با تشکیل کارگروههای تخصصی و انجام مطالعات کارشناسی، موانع ازدواج آسان را شناسایی و احصاء کرده و نسبت به رفع آنها در این جلسات، راهکارهای خود را ارائه دهند.

در پایان این جلسه از خیرین حوزه ازدواج جوانان استان توسط طهماسبی تقدیر شد.

برای ازدواج آسان جوانان باید فرهنگسازی صورت گیرد


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .