عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نقش اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب‎پذیری بارندگی‎های اخیر گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان تاکید کرد:

نقش اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب‎پذیری بارندگی‎های اخیر گلستان

نقش اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب‎پذیری بارندگی‎های اخیر گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در بارندگی‎های اخیر اطلاعات به موقع هواشناسی استان در کاهش آسیب‎پذیری و کنترل شرایط نقش مهم و اساسی ایفاء کرد.

صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‎وگو با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: چون بارندگی‎ها نقطه‎ای بود و شناسایی آن از بارندگی‎های معمول دشوارتر است ارتباط تنگاتنگ با هواشناسی موجب شد تا علاوه بر صدور به موقع اخطاریه، اطلاع‎رسانی مناسب و به موقعی به مسئولان منطقه مورد نظر انجام گیرد.

وی ادامه داد: هماهنگی و تعامل موجود هواشناسی با مدیرت بحران استان نشان داد که رصد دقیق نقاط دقیق بارندگی و میزان بارندگی به چیزان میزان موثر است و می‎توان علاوه بر شناسایی نوع سامانه بارش میزان بارش، مکان وقوع آن را برای مدیریت بهتر حادثه مشخص کرد.

مقدم یادآور شد: انتظار می‎رود با تامین اعتبارات مورد نیاز بتوانیم با ارتقای تجهیزات و نیروی انسانی کارآمد هر روز شاهد افزایش توانمندی این بخش مهم در استان باشیم.

وی با اشاره به بارندگی‎های اخیر در گلستان خاطرنشان کرد: این بارندگی در نقاط شمالی و شرقی گلستان روی داد که نوع بارندگی به شکل بارش‎های رگباری، نقطه‎ای، در مدت زمان محدود و با حجم بالای دبی آب بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: بارندگی‎ها در شهر مینودشت با 67.7 میلی‎متر، خان‎ببین، 55 میلی‎متر، شیرآباد 38 میلی‎متر، آزادشهر 34 میلی‎متر و مزرعه کتول 32 میلی‎متر طی دو روز به ترتیب بشترین بارندگی‎ها را به خود اختصاص داده‎اند.

مقدم با اشاره به حضور در منطقه بارش در شهر مینودشت اذعان کرد: در این شهر با حضور فرماندار و شهردار مناطقی که دچار آسیب شد مورد بررسی قرار گرفت و با شناسایی علل احتمالی تشدید خسارت، تمهیدات لازم به عمل آمد.

وی ادامه داد: با تلاش فرماندار و شهردار مینودشت و پیشگیری به عمل آمده، با وجود بارندگی مجدد و جاری شدن دوباره روان‎آب خوشبختانه عملا آب‎گرفتگی اماکن مسکونی در این منطقه منتفی شد.

مقدم با اشاره به شدت بارندگی چند روز گذشته تصریح کرد: بارندگی‎هایی از این جنس و با این شدت تحت هر شرایطی با آب‎گرفتگی معابر و احتمالا آبگرفتگی برخی از منازل مسکونی و یا تجاری همراه است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این منازل و واحدهای تجاری بر اساس شرایط اقتضایی منطقه از کف کرسی از ارتفاع مناسبی برخوردار نیستند که با وجود این چنین شرایطی قطعا آب‎گرفتگی مقطعی دور از انتظارنیست.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به ماه‎های مرداد و شهریور افزود: این دو ماه طی دوران‎های گذشته همیشه تداعی کننده خاطرات تلخ استان در موضوع سیل است و به نوعی ایامی است که بیش از پیش موضوع سیل در آن مورد توجه قرار می‎گیرد.

مقدم خاطرنشان کرد: در زمان پیش‎رو امیدواریم با توجه به تعامل مناسب بین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بتوانیم این ایام را هم بدون هیچ حادثه‎ای سپری کنیم .


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1186
  • کد خبر : 24118