عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت 1422 مورد فوت در غسالخانه ها و آرامستانهای شهرهای استان در 5ماهه اول امسال

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری خبر داد :

ثبت 1422 مورد فوت در غسالخانه ها و آرامستانهای شهرهای استان در 5ماهه اول امسال

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ضمن اعلام آمار اموات ثبت شده توسط شهرداریهای استان گفت: آمار مرگ و میر و علل فوت شهروندان در شهرهای مختلف استان هرماه توسط کارشناسان اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

عبدالرضا چراغعلی افزود : مطابق بررسی های صورت گرفته در 5 ماهه اول سال جاری یک هزار و چهارصد و بیست و دو مورد فوت در غسالخانه ها و آرامستان های شهرهای استان ثبت گردیده که از این تعداد 763 نفر مرد و 606 نفر زن و 53 کودک گزارش گردیده است.

وی بیشترین علل فوت در استان را پس از کهولت سن به ترتیب سکته قلبی و سرطان و سکته مغزی اعلام کرد و گفت متاسفانه به تناسب جمعیت در شهرهای استان بیشترین علت فوت سکته قلبی گزارش گردیده که بیشترین فراوانی فوت به این دلیل در دو شهر علی آباد و مینودشت گزارش گردیده است که این آمار جای تامل داشته و به نظر می رسد مسئولین امر باید در این خصوص تدبیر نمایند.

چراغعلی در ادامه افزود: مطابق آمارهای موجود طول عمر و امید به زندگی در بانوان بیشتر از آقایان است و بررسی ها نشان می دهد آمار مرگ و میر مردها حدود 30 درصد بیشتر از زنان ثبت گردیده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همچنین گفت: با توجه به ضرورت توجه بیشتر به سلامت جامعه و اولویت های دولت یازدهم در این خصوص شایسته است که شهرداران استان و اعضاء شوراهای شهر به سلامت مردم توجه ویژه داشته باشند و برای بهبود و ارتقاء شاخص های سلامت شهروندان برنامه ریزی نمایند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1030
  • کد خبر : 2471