عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بامحوریت خانواده

درکارگروه بانوان و خانواده استان انجام شد:

بررسی سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بامحوریت خانواده

بررسی سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بامحوریت خانواده

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان درسومین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به اهمیت اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) در حوزه خانواده و اجتماع خانواده محور بر بند های 10 الی 16 ابلاغیه تاکید کرد.

دکتر کلثوم غفاری توران با تأکید برحمایت از عزت و کرامت همسری، نقش مادری و خانه‎داری زنان آن را موضوعی بااهمیت خواند و افزود: نقش پدری و اقتصادی مردان، مسؤولیت تربیتی و معنوی زنان و مردان، توانمندسازی اعضای خانواده در مسؤولیت‎پذیری، تعاملات خانوادگی توجه جدی را می‎طلبد.

وی با اشاره به ضرورت تلاش مضاعف دستگاه‎های فرهنگی و آموزشی اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی از طریق رویکردهای فرهنگی و آموزشی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی بر لزوم حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: روش‎های حمایتی و تشویقی مناسب برای تکریم سالمندان در خانواده نیز باید مورد توجه باشد.

غفاری اظهار کرد: آموزش‎های مختلف در حوزه بانوان برای سلامت و توانمندسازی جسمی و روانی، آموزش‎های حرفه‎ای و خوداشتغالی با اولویت زنان سرپرست خانوار در دستور کار است.

وی بر لزوم ساماندهی نظام مشاوره‎ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده تأکید و تصریح کرد: باید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و دستگاه‎های اجرایی برای زوجین جوان نسبت به خدمات مشاوره‎ای اهتمام داشته باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه آموزش امری لازم در پیشبرد اهداف برنامه‎ریزی شده است، افزود: اگر آموزش در حاشیه قرار بگیرد باید منتظر آسیب باشیم.

غفاری با بیان اینکه حضور بانوان در جامعه امری گریزناپذیر است، ابراز کرد: باید برای توانمندسازی بانوان شاغل تلاش بیشتری شود، این به معنای نادیده گرفتن بانوان خانه‎دار نیست.

وی توجه به مشاغل خانگی را موضوعی مهم ذکر کرد و گفت: بانوان نه تنها برای امرار معاش بلکه برای پر کردن اوقات فراغت سالم باید به موضوع ورزش اهمیت بیشتری قائل شوند.

غفاری با اشاره به اینکه ورزش کردن بانوان شاغل جزو تأکیدات است، بیان کرد: بانوان شاغل به دلیل اینکه اوقات زیادی از روز را در اداره و پشت میز می‎گذرانند نسبت به بانوان خانه‎دار فرصت کمتری برای ورزش و توجه به سلامت خود قائل می‎شوند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: برای تأمین تحرک بانوان شاغل در استان گلستان باید اقدامات جدی و اساسی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به مرگ دختر دانش‎آموز درشهرستان گرگان گفت: با توجه به اتفاق اخیر باید دستگاه‎های متولی نسبت به فروش و جایگزین کردن قرص برنج جدیت بیشتری داشته باشند.

 بررسی سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)بامحوریت خانواده


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 969
  • کد خبر : 26505