عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور فعال اتباع افغانی مقیم استان در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خبر داد:

حضور فعال اتباع افغانی مقیم استان در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین

حضور فعال اتباع افغانی مقیم استان در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: اتباع افغانی مقیم استان حضور فعالی در هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین داشتند.

"مهدی دهرویه" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه اقوام در حقیقت فرصتی بود که در اختیار جوانان افغانی مقیم استان گذاشته شد تا آن دسته از اتباعی که در ایران متولد و رشد یافته و از آداب و رسوم و فرهنگ اصیل و سنتی افغانستان فاصله گرفته اند، بتوانند بازگشتی به گذشته داشته و بدنبال نادانسته های فرهنگ بومی و سنتی خود باشند .

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه صنایع دستی و سنتی افغانستان ، اتباع افغانی به عرضه و فروش آثاری از قبیل دوخت کیف چرم و لباسهای سنتی پرداختند.

دهرویه تصریح کرد: اتباع افغانی مقیم استان که در هشتمین دوره جشنواره اقوام ایران زمین فرصت ارائه صنایع دستی و محصولات خود را یافته بودند، با شرکت در دوره های مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای استان و در چهارچوب قراداد سه جانبه بین وزارت کشور ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیساریای عالی سازمان ملل ، آموزشهای لازم را دیده بودند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان اظهار داشت: امیدواریم تا با برنامه ریزی های بیشتر در این حوزه، اتباع افغانی مقیم استان، با شناخت و آگاهی بیشتری از تاریخ سرزمین خود ، مشتاقانه به بازگشت و بازسازی کشورشان روی آورند.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .