عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بودجه‎ شهرداریهاوشوراهای شهر متناسب باواقعیتهای اجرایی در استان تدوین شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان؛

بودجه‎ شهرداریهاوشوراهای شهر متناسب باواقعیتهای اجرایی در استان تدوین شود

بودجه‎ شهرداریهاوشوراهای شهر متناسب باواقعیتهای اجرایی در استان تدوین شود

 جلسه تهیه و تنظیم بودجه و کتابچه عوارضی سال 96 شهرداریهای استان گلستان با حضور مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان، روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان ، شهرداران و مسئولین مالی و درآمد شهرداریها؛ در راستای وظایف ستادی دفتر امور شهری و شوراها و فرا رسیدن زمان تنظیم بودجه در محل استانداری گلستان برگزار شد.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان گفت: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی بوده ، شهرداری و مدیریت شهری در نظام اسلامی همواره با تنش‌ها و چالش‌هایی روبرو و همچنین با مزیت‎ها و چالش‎هایی در طول دوره شوراهای اسلامی مواجه می شود.

محمد حمیدی با اشاره به اینکه بخشی از الزامات در دستورالعمل بودجه سال 1396 به شهرداران و شوراها ابلاغ شده است تصریح کرد: ضرورتی پیش آمده تا گردهم بیاییم که چگونگی پیش‎بینی بودجه شهرهای استان را با یکدیگر مرور کرده تا بودجه‎ای واقعی و متناسب با واقعیت‎های اجرایی در استان تدوین شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان همچنین گفت: لوایحی از قبیل لایحه استخدامی کارکنان شهرداری‌ها، لایحه دهیاری‎ها،لایحه درآمد پایدار شهرداری‎ها، لایحه مدیریت یکپارچه شهری، لایحه شوراهای اسلامی در مسیر هیئت دولت و مجلس قرار دارند که در صورت تصویب، تحول عظیمی در حوزه مدیریت شهری ایجاد خواهد شد.

حمیدی افزود: با تصویب پنج لایحه مذکور قطعاً شاهد پیشرفت و مدیریت شهری خواهیم بود چرا که نوع کار شهرداری‎ها با یکدیگر فرق می‎کند، مدیریت شهری را با هیچ مدیر دستگاه اجرایی نمی‎توان مقایسه کرد و نیاز است که شهردار دارای ویژگی‎ها و شرایط خاصی باشد.

وی همچنین ضمن یادآور شدن اینکه آموزش باید هدفمند و تخصصی باشد ، بر لزوم افزایش آگاهی کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: هر کارمند باید حداقل‎های آگاهی را در حوزه کاری داشته باشد و تخصص و کارآمدی لازمه پیشرفت برای مدیریت شهرداری است.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان ضمن تاکید بر نظام مند کردن ساختار سازمانی شهرداری و واقعی بودن بودجه شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: نقاظ ضعف شهرداری‌ها هر ساله باید اصلاح شود و به طور قطع با اصلاح قوانین، مشکلات شهرداری‌ها نیز کمتر خواهد شد.

شایان ذکر است که در بخشی از این جلسه ؛ تعدادی از روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان ، شهرداران و مسئولین مالی و درآمد شهرداریها نظرات خود را در خصوص چگونگی تهیه و تنظیم بودجه سال ۹۶ شهرداری بیان کردند و به طرح پرسش ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین در این جلسه سیاستهای اجرایی و پیشنهادی در راستای دستورالعمل بودجه سال 96 شهرداریها به منظور تنظیم بودجه سال آتی به شهرداریها ابلاغ شد و تبادل نظر درخصوص تهیه و تنظیم کتابچه عوارضی سال 96 و اعلام سیاستهای کلی درخصوص لایحه های درآمدی صورت پذیرفت.

 

بودجه‎ شهرداریهاوشوراهای شهر متناسب باواقعیتهای اجرایی در استان تدوین شود

 

بودجه‎ شهرداریهاوشوراهای شهر متناسب باواقعیتهای اجرایی در استان تدوین شود

 

بودجه‎ شهرداریهاوشوراهای شهر متناسب باواقعیتهای اجرایی در استان تدوین شود

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 748
  • کد خبر : 29000