عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کلنگ احداث دانشگاه علمی کاربردی گلستان به زمین نشست


کلنگ احداث دانشگاه علمی کاربردی گلستان به زمین نشست

در آیینی با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان عملیات اجرایی دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان در گرگان آغاز شد.

در این آیین که صبح امروز در مجتمع مسکن مهر زیتون گرگان انجام گرفت ،" علی اصغر طهماسبی" سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان ، "عیسی امامی" نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ، دکتر"حسین مومنی" سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گلستان ، مسئولان ارشد استانی و تنی چند از مدیران و مدرسان واحدهای علمی کاربردی شهرستانهای استان حضور داشتند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان در این مراسم گفت : زمینی که در اختیار داریم پس از ۱۸ ماه تلاش با همکاری و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری گرگان، به این دانشگاه واگذار شده است.
دکتر حسین مؤمنی افزود : زمین این دانشگاه سه هزار و یکصد مترمربع می باشد که توانستیم با رایزنی های متعدد تغییر کاربری آن را بگیریم که پس از برگزاری مناقصه پیمانکار آن نیز مشخص شد.
وی اظهار کرد: برای ساخت این دانشگاه ۲۸ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که با تهیه نقشه ها و پیش بردن کارها و برنامه ها، این مبلغ از سوی سازمان مرکزی به استان تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: برای این دانشگاه در این زمین ، دو هزار و ۶۰۰ مترمربع بنا در نظر گرفته شده که یک سوم آن اداری و مابقی آن آموزشی و کاربردی شامل مرکز تربیت مدرس، سالن آمفی تئاتر تخصصی، کارگاه ها و آتلیه های مختلف می باشد.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گلستان افزود: گلستان با جذب این اعتبار ششمین استان در جذب اعتبار ساخت ساختمان مستقل می باشد که امید است بتوانیم با احداث این دانشگاه کمکی به توسعه آموزش های مهارتی نمائیم.
هم اکنون در استان گلستان ۸۰۰ مدرس با ۱۳ هزار دانشجو در ۲۰ مرکز علمی کاربردی فعالیت دارند که از این تعداد مرکز ، تعداد ۱۹ مرکز فعال و قرار است تا بهمن ماه سال جاری به ۲۲ مرکز افزایش یابد.
قرار است این ساختمان طی ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.


تأیید کننده خبر : amir
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1741
  • کد خبر : 291