عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد


فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر با اعتبار 20 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد

 

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گفت: فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال شامل خرید دستگاه ویندرو و راه اندازی خظ تولید کود آلی به زودی بهره برداری خواهد رسید.

سردار زاده گفت : سازمان مدیریت پسماند استان گلستان در سال 1391 نسبت به احداث و تکمیل فاز اول کارخانه کمپوست آزادشهر با ظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری و همچنین نصب تجهیزات مدرن اقدام نمود که خط صنعت کارخانه شامل تکنولوژی ایرسپراتور از جمله دستگاهای روز دنیا بوده که برای نخستین بار در کارخانه کمپوست آزادشهر نصب شده و در حال حاضر در حال بهر ه برداری می باشد.

وی گفت: فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد از اعتبارات ملی ومنابع داخلی شامل خرید دستگاه ویندرو و راه اندازی خط تولید کود آلی می باشد که دستگاه مورد نظر از کشور آلمان خریداری و درحال حاضر در سایت زون شرقی مستقر می باشد.

سردارزاده ضمن اعلام وضعیت موجود در کارخانه کمپوست آزادشهر گفت : کارخانه کمپوست یکی از پروژه های کلیدی در استان گلستان می باشدکه در جهت خدمت رسانی به مردم شرق استان و بر اساس طرح جامع مدیریت پسماند و همچنین دریافت مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و کارگروه ملی پسماند بنا گردیده است.

وی در ادامه گفت : امید واریم با توجه به ورود سیستم ویندرو به سایت آزادشهر و راه اندازی آن و همچنین تکمیل سالن تخمیر در اینده نزدیک مشکلات و معایب آن بطور کامل مرتفع گردد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان افزود : سازمان ضمن پاکسازی کامل 12 هکتار از عرصه محل دفن و پوشش کامل خاک و همچنین کاشت حدود 3000 اصله درخت و ایجاد کمربند سبز در این عرصه اقدام نموده است و در حال حاضر نیز عملیات اجرایی حصار کشی اطراف محل های دفن و کار خانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصر میلیون ریال در حال حاضر در دست اقدام می باشد.

وی همچنین در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه تولید زباله از موارد انکار نشدنی و ناگزیر زندگی بشری می باشد سازمان با فعالیتهای فرهنگی انجام شده و برنامه های در پیش رو هماهنگی شهرداریها و دهیاریهای استان و پشتیبانی معاونت محترم هماهنگی عمرانی استانداری ضمن تلاش در صدد اجرایی نمودن طرح تفکیک زباله در مبداء با محوریت شهرداریها نیز می باشد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1363
  • کد خبر : 3076