عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ابلاغ دستورالعمل نوروزی به فرمانداری‌ها و رؤسای کارگروه‌های مدیریت بحران گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل نوروزی به فرمانداری‌ها و رؤسای کارگروه‌های مدیریت بحران گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استان گلستان گفت: طرح نوروزی مدیریت بحران به فرمانداري‌ها، روسای کارگروه‌ها و شهرداری‌های استان ارسال و ابلاغ شده است.

رضا مروتی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان گلستان در گرگان اظهار کرد: اين طرح از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز و در 15 فروردین سال 92 به پایان می‎رسد.

وي تصريح كرد: علاوه بر  ابلاغ اين طرح،  فرم ارزيابي نيز براي دستگاههاي اجرايي ارسال شد تا با تكميل آن نسبت به مستندسازي فعاليت خود در اين طرح و ارسال آن به دبيرخانه مديريت بحران اقدام كنند.

 مروتی با تاکید بر تمهيدات لازم براي مواجهه با حوادث احتمالي برای بهاری ایمن افزود: با توجه به اهميت موضوع، دستورالعملی مشتمل بر چند بند در حوزه‌های کاری مدیریت بحران و منطبق با قانون از سوي معاون وزير كشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به دستگاه‌هاي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران استان ابلاغ و صورتجلسه ستاد اجرايي نيز شامل توصيه‌هاي مهم  پيشگيري و مقابله براي آنان ارسال شده است.

 

تاکید بر اجرای بندهای ابلاغیه مدیریت بحران کشور

وی تاكيد كرد: دستورالعمل وزارت کشور با هدف فراهم آوردن تسهيلات لازم براي انجام هر چه مطلوب‌تر سفرهاي نوروزي در فضايي ايمن، توام با شور و نشاط  و ارزش‌هاي اسلامي تدوين شده است.

قایم مقام شورای هماهنگی مدیر بحران استان گلستان اضافه كرد: بندهاي اين دستورالعمل، متناسب با اقدامات دولت برای ارتقاي خدمت به شهروندان و مسافران نوروزي به استان گلستان است و همه دستگاهها و نهادهاي مرتبط بايد به طور جدی نسبت به ايجاد آمادگي و اجرايي كردن آن اهتمام كنند.

مروتی حوزه فعاليت طرح استقبال ايمن از بهار را تنها موضوع بلاياي طبيعي و انسان ساخت بزرگ قلمداد كرد و از لزوم آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي استان در اين طرح خبر داد.

وي يادآور شد: طبق گزارش‌هاي دريافتي علاوه بر ابلاغ وظایف این طرح، جلسات مرتبط با طرح تشكيل شده و دستگاه‌هاي امدادي نيز از آمادگي لازم براي ياري‌رساني به هموطنان برخوردار هستند.

 مروتی با تاكيد بر آمادگي لازم همه فرمانداران، شهرداران، دستگاه‌هاي اجرايي و عملیاتی سطح استان براي اجراي طرح نوروزی مدیرت بحران خاطرنشان كرد: انتظار مي‌رود با توجه به تمهيدات پيش‌بيني شده  بتوان در سال جاري شاهد تعطيلاتي ايمن و به دور از حادثه باشيم.

طرح بهار ایمن مدیریت بحران کشور، ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان وشهرستان‌هاي تابعه موظف به اجرای آن هستند.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1466
  • کد خبر : 31393