عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجادخط عریض ریلی یکی از عوامل رشد و توسعه صادرات گلستان می باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان :

ایجادخط عریض ریلی یکی از عوامل رشد و توسعه صادرات گلستان می باشد

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت :ایجاد خط عریض ریلی یکی از عوامل رشد و توسعه صادرات گلستان می باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در مراسم گلنگ زنی آغاز عملیات خط عریض در اینچه برون گفت : ایجادخط عریض ریلی باعث فعال‌تر پایانه مرزی اینچه برون شده و در رشد و توسعه صادرات کالا گلستان موثری دارد .

 محمود ربیعی اظهار کرد: راه‌آهن ایران- قزاقستان- ترکمنستان در سال ۱۳۹۳ با حضور روسای محترم جمهوری سه کشور افتتاح شد وفعالیت این خطوط شروع و روز به روز زنجیره ریلی در حال تکمیل شدن است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به عریض بودن خط ریل در کشورهای همسایه (ترکمنستان- قزاقستان و روسیه) باید خط عریض در ایران نیز برای انجام مراودات و حمل و نقل باید احداث‌می شد تا این خطوط به هم دیگر متصل شود که با احداث خط عریض و سکوی تخلیه و بارگیری در اینچه برون در سال جاری می‌توانیم شاهد فعالیت بیش‌ازپیش این ایستگاه و تبدیل آن به پایانه صادرات و واردات با حجم بالا باشیم.

 وی یادآور شد: با ایجاد این خط عریض و متصل شدن ایران به شبکه می‌توانیم کالاهای تولیدی کشور را از طریق خط راه‌آهن باثبات بیشتر و ارزان‌تر صادر کنیم که با بهره‌برداری از این پروژه هزینه بازرگانان ما درزمینه صادرات و واردات کاهش‌یافته و ورود و خروج کالا با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: گلستان در مسیر صادرات و واردات قرار دارد و هرچه هزینه تمام‌شده کاهش پیدا کند پایانه مرزی اینچه برون فعال‌تر می‌شود.

 ربیعی بیان کرد: با توجه به ثبات اقتصادی کشور و سرعت خوب کارهای اقتصادی در دولت تدبیر و امید با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مسیر حرکت استان و گروه اقتصادی و همچنین دستگاه‌های اجرایی به سمت تولید و اشتغال بیشتر است که در این راستا نیاز به بازارهای جدید داریم.

 به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان بخشی از بازار در کشورهای همسایه وجود دارد و گلستان این خط عریض ریلی می‌تواند در مسیر رشد و توسعه صادرات گلستان نقش بیشتری ایفا کند.

ایجادخط عریض ریلی یکی از عوامل رشد و توسعه صادرات گلستان می باشد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 897
  • کد خبر : 32314