عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشفيات مواد مخدر دو برابر پيشرفت داشته است

معاون سياسي ،امنيتي و اجتماعي استاندار:

کشفيات مواد مخدر دو برابر پيشرفت داشته است

کشفيات مواد مخدر دو برابر پيشرفت داشته است

علیرضاجمشیدی گفت : در حوزه کشفيات مواد مخدر پيشرفت و رشد قابل ملاحظه اي داشته ايم و بنا بر گزارش نيروي انتظامي استان با افزايش دوبرابري کشفيات نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه بوده ايم.

"عليرضا جمشيدي" درششمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سال 92 با بيان اين مطلب افزود : قطعاً يکي از مهمترين عوامل اين پيشرفت که در ساير حوزه ها و کميته هاي ذيل شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هم مشهود است ، گستردگي دامنه فعاليتها و اثربخشي دلسوزانه اعضاء شورا است.

وي برگزاري مستمر جلسات شورا و پيگيري مصوبات آن را از ديگر عوامل مهم در پيشرفتهاي بوجود آمده در اين حوزه بر شمرد و بر ضرورت برگزاري مستمر جلسات در شهرستانها به رياست فرمانداران و جلسات کميته هاي فرعي ، تأکيد کرد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان کرد : فرمانداران در شهرستانها فضاي اقدامات خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر به گونه اي پيش ببرند که در راستاي توسعه فعاليتهاي فرهنگي و پيشگيرانه قرار داشته باشد. 
وي ادامه داد : هرچقدر که فعاليتهاي پيشگيرانه و فرهنگي گسترش پيدا کند از آن سو با کاهش جرم ، بزه و آسيبهاي اجتماعي مواجه خواهيم بود و ورودي پرونده به دستگاه قضايي کاهش خواهد يافت.
جمشيدي با تأکيد بر پاکسازي چهره شهرها و روستاهاي استان از معتاد متجاهر و همينطور مناطق آلوده اظهار داشت : براي پاکسازي چهره ظاهري شهرها و روستاها بايد با جديت وارد عمل شد و بطور نمونه کاري که در تپه قلعه خندان گرگان و يا در حوزه روستايي ، اجراي طرح هادي ، در روستاي نومل انجام شده است ، از جمله مصاديقي است که مي تواند بسيار موثر واقع شود.
وي توسعه کمپهاي ماده 15 را از ضروريات استان خواند و تصريح کرد : طي يکسال گذشته 300 نفر از معتادان دستگير شده به اين مراکز فرستاده شدند و انتظارمان اين است که با توجه به استقبال بسياري از معتادين جهت ترک در اين مراکز ضمن توسعه اين کمپها نسبت به راه اندازي آن در شهرهايي که فاقد مراکز ماده 15 و همينطور مراکز MMT مي باشند اقدام شود.
معاون استاندار همچنين بر بحث استاندارد سازي کمپهاي ماده 15 تأکيد کرد و خواستار بازديد مستمر فرمانداران ، دانشگاه علوم پزشکي و بهزيستي از اين مراکز شد.
وي با اشاره به نزديک شدن به فصل اعزام حجاج به سرزمين وحي،نسبت به برگزاري جلسات توجيهي براي زائران در اين خصوص تأکيد کرد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در پايان گفت :در رابطه با بحث پيشگيري،حتماً در فصل بازگشايي مدارس ، همايشي آموزشي با حضور رؤساي دانشگاهها اعم از دولتي و آزاد ، رؤساي آموزش و پرورش شهرهاي استان و مديران دبيرستانهاي استان با مديريت آموزش و پرورش استان در گرگان برگزار خواهد شد و مباحث مربوط به پيشگيري به اين عزيزان توسط کارشناسان و اساتيد خبره در اين حوزه منتقل خواهد شد. 


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1438
  • کد خبر : 337