عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در راستای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی ؛ مرکز اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان استان ایجاد شد


در راستای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی ؛ مرکز اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان استان ایجاد شد

  مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت : در راستای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی مرکز اورژانس  اجتماعی در ۵ شهرستان استان ایجاد شد.

عبدالرضا چراغعلی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی وفرهنگی که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی ، فرمانداران غرب استان و دیگر اعضا که در سالن جلسات فرمانداری گمیشان برگزارشد گفت: دولت به گوشه گوشه کشور توجه دارد و این جلسه مبین این موضوع است و 75 روز پیش در خدمت رئیس سازمان بهزیستی بودیم و 8 مصوبه داشتیم و امروز با افتخار می‎گوییم با تلاش بهزیستی و مدیران محلی این 8 مصوبه اجرایی شد.

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان یادآور شد: براساس مصوبه‎های گذشته، در راستای مبارزه با آسیب‎های اجتماعی مرکز اورژانس  اجتماعی در 5 شهرستان اقدام شد. 

وی گفت :  به منظور تعمیق حرفه‎آموزی بالای 14 سال به بهکوش یکی از مراکز زیر نظر بهزیستی توجه شود، که نسبت به این مهم اقدام شد.

وی تاکید کرد: در برخی موضوعات در شهرستان گمیشان نقص‎هایی وجود داشته و سن ازدواج باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در شهرستان بندرترکمن و گمیشان آمیختگی بین علمای دینی و مدیران است و این از نقطه قوت این شهرستان‎ها به شمار می‎رود. امید داریم در خدمت‎گذاری به مردم این شهرستان‎ها و تحقق شعار دولت بتوانیم ثابت قدم باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: کاهش آسیب های اجتماعی مایه افتخار و غرور برای همه خصوصاً مسئولین است.

وی افزود: آمیختگی بسیار خوب علما و مسئولین از ظرفیت های مهم شهرستان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

شایان ذکر می باشد بعد از پایان جلسه .نخستین خانه امن ویژه زنان مورد خشونت قرار گرفته افتتاح شد.

این خانه با متراژ ۳۰۰ متر ظرفیت پذیرش پنج زن در معرض خشونت و آسیب دیده و یا بانوان در شرف طلاق آسیب دیده همراه با یک فرزند را دارد.

بانوانی که در این مرکز اسکان داده می شوند حداکثر تا ۶ ماه می توانند از خدمات روانشناسی، مشاوره های حقوقی و مددکاری خانه امن به شکل رایگان بهره مند شوند و چنانچه مشکلات حقوقی شان حل نشود مدت حضورشان تمدید می شود.

همچنین مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان گمیشان با حضور رئیس سازمان بهزیستی افتتاح شد که در این مرکز سه نیروی روانشناس و روانکاو فعالیت می کنند و به افراد در معرض آسیب اجتماعی شامل کودکان خیابانی و دختران و زنان در معرض آسیب خدمات رسانی می شود.

از دیگر پروژه های افتتاح شده با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور   9 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی به بهره‎برداری می‎رسد و 38 مسکونی برای جامع هدف بهزیستی در استان گلستان در نظر گرفته شده است. 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 884
  • کد خبر : 35920