عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 30 تشکل مردم نهاد در حوزه سلامت گلستان فعالیت می کنند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت

30 تشکل مردم نهاد در حوزه سلامت گلستان فعالیت می کنند

عبدالرضا چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در همایش با موضوع «جامعه تالاسمی و مشکلات آن ها» که به مناسبت 18 اردبیهشت روز جهانی تالاسمی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ تشکل در حوزه سلامت گلستان فعال هستند،خدماتی که سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت ارائه می کنند ارزنده و قابل ستایش است

 

وی افزود: دولت با طرح سلامت توانست بار بزرگی را از دوش خانواده های بیماران سرطانی بردارد اما می دانیم کافی نیست به همین منظور دولت و مسئولان به سازمان های مردم نهاد امیدوار هستند.

وی با اشاره به نزدیک به هفت هزار بیمار سرطانی طی دهه گذشته در گلستان شناسایی شدند و حدود یک هزار و ۶۰۰ بیمار هم اخیرا به این جمع اضافه شده اند. افزود: در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار تالاسمی در استان گلستان وجود دارد و ما جزو پنج استان کشور در زمینه بیماری های سرطانی هستیم، البته اقدامات قابل توجهی در استان برای بیماران سرطانی وتالاسمی صورت گرفته اما این اقدامات اصلا کافی نبوده و به ظاهر تعداد بیماران سرطانی رشد چشمگیری نداشته است.

چراغعلی با بیان اینکه بیماران تالاسمی با چالش های زیادی رو به رو هستند، تصریح کرد: مراکز درمانی ما مخصوصا بیمارستان طالقانی به لحاظ کالبدی بیمارستانی فرسوده است و مقرر شده که تجدید بنا شود.


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 1594
  • کد خبر : 45098