عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آزمون جامع دهیاران گلستان، شهریور یا مهر امسال برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان

آزمون جامع دهیاران گلستان، شهریور یا مهر امسال برگزار می‌شود

آزمون جامع دهیاران گلستان، شهریور یا مهر امسال برگزار می‌شود

 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: آزمون جامع دهیاران گلستان، شهریور یا مهر امسال برگزار می‌شود و براساس نمرات این آزمون دهیاران استان ارزیابی خواهند شد.

علی نصیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی دهیاران و ارتقای مهارت‌های مدیران روستایی برنامه‌های مختلفی را آغاز کردیم.

وی افزود: در گام نخست، برگزاری پنج دوره تخصصی ۶ ساعته برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها، کارشناسان مرتبط بخشداری‌ها و روسای شوراهای روستایی در مراکز شهرستان‌ها را در دستور کار را قرار دادیم که این دوره ها طی دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

نصیبی تصریح کرد: آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با فعالیت دهیاری‌ها، آشنایی با قوانین مالی و معاملاتی و قانون محاسبات، آشنایی با قوانین و مقررات ساخت و سازها در روستا، آشنایی با شیوه انعقاد قراردادهای پیمانکاری، و آشنایی با فعالیت‌ها و قوانین و شیوه های توسعه اقتصادی روستاها، پنج دوره تخصصی بوده که با حضور اساتید مجرب در حال برگزاری است.

علی نصیبی گفت: سال گذشته پیش از شروع فعالیت شوراهای روستایی، کارشناسان این دفتر با حضور در تمامی شهرستان های استان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی جهت شوراهای روستایی اقدام کردند.

وی ادامه داد: کتاب حقوق، قوانین و مقررات مرتبط روستایی که کتاب جامعی در حوزه دهیاری‌ها بوده و توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منتشر شده را نیز طی هفته جاری در اختیار تمامی دهیاران استان گلستان قرار می‌دهیم.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 748
  • کد خبر : 46887