عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » " نقش سیاست‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب کودکان کار و خیابان"

برگزاری همایش :

" نقش سیاست‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب کودکان کار و خیابان"

" نقش سیاست‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب کودکان کار و خیابان"

همایش " نقش سیاست‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب کودکان کار و خیابان " به همت بهزیستی استان گلستان و انجمن‌های مردم نهاد مهر و صلح و کنشگران توسعه پارس و با حضور عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این همایش بررسی نقش مهم تشکل‌ها در حمایت از کودکان کار و خیابان، کودکان بد سرپرست و بی سرپرست و کاهش این آسیب بوده است. در راستای بررسی این هدف یکی از انجمن‌های فعال استان گلستان که اولین مدرسه مهربانی در کشور را به منظور آموزش کودکان جا مانده از تحصیل راه‌اندازی کرده است، پس از معرفی خود به شرح مشکلات پیش روی انجمن و حمایت‌های مورد نیاز از ارگان‌ها دولتی پرداخت.

انجمن کنشگران توسعه پارس که فعالیت‌هایش را در غالب حمایت تحصیلی، درمانی، غذایی و عمرانی به کودکان و خانواده‌هایشان ارائه می‌دهد از مسائلی چون همکاری نکردن برخی از دستگاه‌ها شکایت کرده و خواستار این شدند که با حمایت‌های مالی و معنوی از کودکان حمایت کنند.در انتهای همایش مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری گلستان، حل آسیب‌های اجتماعی را تکلیفی از طرف مقام عالی کشور دانستند که همه مسؤلان و مدیران موظف به انجام وظیفه هستند.

چراغعلی از تمام مدیران خواست که اگر در قبال آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کنند و دغدغه آسیب‌ها را ندارند، داوطلبانه مسؤولیت را کنار بگذراند. وی در ادامه از قول مساعدت مدیران ارشد از سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و سخنان خود را با خبرخوب تخصیص 450 میلیارد تومان اعتبار کشوری به استان‌ها برای آسیب‌ها و لزوم برنامه داشتن جهت استفاده بهینه از اعتبارات به پایان رساند.


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 2133
  • کد خبر : 47312