عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم تجلیلی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار شد

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

مراسم تجلیلی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار شد

مراسم تجلیلی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار شد

در پردیس دانشگاه فرهنگی انجلسه و مراسم تجلیلی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار گردید.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن تبریک تقارن خوش یمن میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و هفته عفاف و حجاب گفت: در بین فرزندان حضرت امام موسی کاظم (ع)،پس از امام رضا (ع) کسی همسنگ ایشان نیست.

کلثوم غفاری توران پس از برشمردن ویژگی های آن بانوی آسمانی در زمینه علم و دانش روایتی از امام موسی کاظم (ع) در خصوص پاسخگویی حضرت فاطمه معصومه (س) در طفولیت به سوالات علمی و اعتقادی مردم ، نقل کرد که به دنبال آن امام (ع) جمله ی " فداها ابوها" را برای آن بانوی بزرگوار به کار برد .

وی ضمن ابراز نگرانی از ایجاد فاصله بین نسلی در جامعه کنونی تصریح کرد:فاصله ای که فرزندان امروز با والدین دارند بسیار بیشتر از خانواده های نسل گذشته است لذا تاب آوری نسل جدید و به تبع آن تحکیم بنیان خانواده ها کاهش پیدا کرده است لذا والدین با ید با مطالعه و دقت و دور اندیشی این فاصله ها را کم کنند .

غفاری افزود آگاهی نسل کنونی نسبت به مسائل پیرامون جامعه افزایش پیدا کرده و رویکردها نیز تغییر کرده است بنابراین جامعه برای حفظ ارزش های اخلاقی و دینی نیازمند الگوهایی چون فاطمه معصومه (س) و تبیین ویژگی های شخصیتی ایشان است.

غفاری در ادامه به هجرت حضرت معصومه (س) به عنوان یک دختر در زمان خود و اهتمام و تلاش ایشان در راه رسیدن به هدف و حمایت از امام و ولی زمان خود اشاره و تبیین کرد : دختران امروز باید از سیره آن بزرگوار که همانا تلاش در مسیر نیل به اهداف خود با حفظ حیا و عفاف و حجاب است الگوبرداری کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: مسئله عفاف منحصر به زنان نیست و اگر نفس مردان جامعه تربیت شده باشد و عفاف درمردان وجود داشته باشد شاهد بسیاری فجایع و رسوایی ها در جوامع اسلامی نخواهیم بود.

وی به زنان و مادران تأکید کرد: همان اندازه که در تربیت و حفظ و نگهداری از دختران خود تلاش میکنند در تربیت پسرانی با نگاه های پاک نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در پایان به مناسبت روز دختران و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) از دختران و زنان شاغل در پردیس دانشگاه فرهنگیان تجلیل به عمل آمد.

مراسم تجلیلی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار شد

 

مراسم تجلیلی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 649
  • کد خبر : 47852