عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بودجه برخی شهرداری های گلستان افزایش یافته است

چراغعلی:

بودجه برخی شهرداری های گلستان افزایش یافته است

بودجه برخی شهرداری های گلستان افزایش یافته است

 مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان گفت: بودجه برخی شهرداری های گلستان 400 درصد رشد دارد.

عبدالرضا چراغعلی ظهر دوشنبه، در نشست شهرداران و روسای شوراهای شهر استان، گفت: بودجه سال ۹۴ شوراها تعیین تکلیف شد و با استقلال از بودجه شهرداری‌ها هزینه شورا دیگر به شهرداری ربطی ندارد.

 وی افزود: بودجه شوراها در سال ۹۴ رشد چشمگیری داشته و تک تک اتفاقات مالی که در شورای شهر روی می‌دهد باید حسابرسی شود.

 چراغعلی ادامه داد: تدوین برنامه ۵ ساله باید در شهرداری ها انجام شود، در شهرداری شهرهای ربته ۷ به بالا مصوبات شورا باید در سامانه ثبت شود.

 وی اذعان کرد: هرگونه واگذاری انشعابات به ساخت و سازهای غیرمجاز که از شهردای استعلام نکرده اند جرم محسوب می‌شود شهرداران باید بدون هیچ گذشتی این ساخت و سازها را اعلام کنند.

 وی با اشاره به سرانه بودجه در شهرداری های استان گفت: در سال ۹۳ شهرداری گرگان با ۶۰۰ هزار تومان، نوده خاندوز با ۴۶۱ هزار تومان بیشترین سرانه بودجه و سیمین شهر با ۶۴ هزار تومان پایین ترین سرانه بودجه شهروندی را داشتند.

 چراغعلی تصریح کرد: شوراها کاملا در بودجه از شهرداری‌ها مستقل هستند و بر هر ریالی که هزینه می شود نظارت می‌کنیم برای شوراها باید بودجه نوشته شود.

 وی اضافه کرد: سال ۹۴ برای شوراهای و شهرداری ها سال پرکاری است، اعضای شورای چهارم تا کنون تجربیات لازم را به دست آورده اند و در سال ۹۴ باید برای خدمت رسانی به مردم پرجنب و جوش حاضر شوند.

 وی به آزمون استخدامی که برای جذب نیرو در ۴ شهرداری جدیدالتاسیس استان برگزار شد اشاره كرد و گفت: برای این آزمون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند در حالیکه تنها ۲۲ پست برای جذب نیروها وجود داشت که پس از طی مراحل اداری و اجرای آزمون نفرات مورد نظر انتخاب شدند و در این آزمون هیچ توصیه ای را از هیچکس نپذیرفتیم.

 چراغعلی يادآور شد: اتفاقات عمرانی که در شهرداری‌ها روی داده است روند خوبی داشته ولی کافی نیست.

 به گفته وی، بودجه برخی از شهرداری‌ها تا ۴۰۰ درصد رشد به نسبت سال گذشته را نشان می‌دهد که رقم قابل توجهی است.

 مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به مصوبات شوراهای استان گفت: تعداد مصوبات شوراها دو هزار و ۵۴۵ مورد بوده است که ۵۵ درصد جنبه اقتصادی و مالی، ۱۰درصد حقوقی و اداری، ۶ درصد اجتماعی، ۱۱ درصد عمران و شهرسازی و ۱۴ درصد نیز در بخش ماده ۱۶ و ۱۷ بود.

 وی تاکید کرد: در این تعداد از مصوبات تنها ۳ درصد مغایرت را شاهد بودیم که به نسبت نرم کشوری که ۶ درصد است رقم خوبی است و باید تلاش کرد تا هرچه بیشتر به صفر نزدیک شود.

 چراغعلی افزود: ملاحضاتی برای پرداخت بدهی توسط دستگاه های دولتی وجود دارد اما در مطالبات عمومی این عدم پرداخت قابل گذشت نیست.

 وی تصریح کرد: راه اندازی سایت و اطلاع رسانی به افکار عمومی یکی از اصول اولیه شهرداری‌ها است، تا کنون ۱۸ شهرداری در استان اقدام به راه‌اندازی سایت کرده اند، شهردای‌های گرگان و گنبد نیز باید برای دو زبانه کردن سایت خود اقدام کنند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1016
  • کد خبر : 4935