عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 2.6 درصد از جمعیت دانشجوی کشور مواد مخدر مصرف می کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

2.6 درصد از جمعیت دانشجوی کشور مواد مخدر مصرف می کنند

2.6 درصد از جمعیت دانشجوی کشور مواد مخدر مصرف می کنند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: 2.62/6 درصد از جمعیت دانشجویان کشور مواد مخدر مصرف می کنند که 65 درصد این افراد، علت آلودگی خود را عدم آگاهی لازم عنوان نموده اند.

"سید احمد حسینی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، اظهار کرد: طبق آمارهای بدست آمده 39 درصد از دانشجویان مصرف کننده، تجربه مصرف مواد مخدر پیش از ورود به دانشگاه را داشته اند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی ها، خانه های مجردی دانشجویی 21 درصد، خوابگاهها 14.9 درصد و منازل مسکونی 11 درصد از رتبه بندی اماکن مصرف مواد دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده اند که به تبع آن، چنین وضعیتی در دانشگاهها و محیط های دانشجویی استان نیز قابل تعریف خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با توجه به اهمیت موضوع، لازم است تا در زمینه انجام فعالیتهای پیشگیرانه و افزایش سطح آگاهی دانشجویان، اقدامات لازم در این باره صورت گیرد که چندین برنامه پیشنهادی تا کنون در کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مطرح شده است.

حسینی تصریح کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگیرانه ، پنل های پرسش و پاسخ با حضور اساتید فن و دانشجویان و حضور مشاورین در دانشگاهها و ... بخشی از اقداماتی است که در دانشگاههای استان به منظور دادن آگاهی ها و هشدارهای لازم در خصوص مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان، ارائه خواهد شد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .