عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به نقاط حاشیه نشین مورد تأکید وزارت کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

توجه به نقاط حاشیه نشین مورد تأکید وزارت کشور است

توجه به نقاط حاشیه نشین مورد تأکید وزارت کشور است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در اولین جلسه هماهنگی ایجاد و پیگیری دفاتر تسهیلگری استان گلستان، گفت: تراژدی حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر رسمی، بیش از سه دهه است که در کشور پررنگ و تبدیل به یکی از شاخص ترین آسیب های اجتماعی شده است که از دل آن چندین آسیب دیگر متولد می شود.

عبدالرضا چراغعلی اظهار کرد: همه ساله سرانه قابل توجهی از درآمد ها و بودجه استان در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاههای غیر رسمی هزینه می شود و ضرورت دارد بیش از گذشته به این موضوع کرد.

وی ادامه داد: ادامه روند مهاجرت به استان گلستان و سکونت در حاشیه شهرها و روستاها به چالش های پیش روی این حوزه افزوده، از اینرو ایجاد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاههای غیر رسمی با هدف توانمند سازی ساکنین آن نقاط، یک ضرورت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: اگر موضوع حاشیه نشینی به درستی مدیریت نشود در سالهای پیش رو تبدیل به یک چالش بزرگ در ابعاد مختلف خواهد شد.

چراغعلی خاطرنشان کرد: 62 نقطه حاشیه نشینی به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری در استان گلستان شناسایی شده که امیدواریم با توسعه هرچه بیشتر دفاتر تسهیلگری، بتوانیم خدمات بیشتر و مطلوبتری به این مناطق ارائه دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: برای آنکه یک اتفاق ویژه در حوزه سکونت گاههای غیر رسمی استان صورت بگیرد، در کنار استانداری و سازمانهای مردم نهاد، نیاز به مشارکت سایر دستگاهها و سازمانها داریم.

توجه به نقاط حاشیه نشین مورد تأکید وزارت کشور است

توجه به نقاط حاشیه نشین مورد تأکید وزارت کشور است



ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .