عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

به ریاست سرپرست معاونت اقتصادی استانداری صورت گرفت:

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

جلسه «بررسی مشکلات خرید گوجه‌کاران» استان به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان و با حضور دستگاه‌های ذیربط در ساختمان شماره دو برگزار شد.
 
علی نذیری بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان استان در مورد خرید گوجه‌فرنگی گفت: حسب هماهنگی صورت گرفته در این جلسه مقرر شد با تمهیداتی صورت گرفته، انشعاب گاز «شرکت مادیان» طی 24 ساعت توسط شرکت گاز استان وصل و این کارخانه نیز در جهت کمک به کشاورزان گوجه‌کار نسبت به خرید اقدام کند.

وی تصریح کرد: حسب هماهنگی با مدیریت کارخانه «دلند» (بزرگترین تولیدکننده گوجه و رب استان) مقرر شد ضمن راه‌اندازی واحد دلند این شرکت نسبت به خرید گوجه‌فرنگی کشاورزانی که طرف قرارداد شرکت نیستند در مراکز خود اقدام و تمهیدات لازمه را برای شرکت‌هایی که به دلایل مختلف قادر به فعالیت نیستند، انجام دهند.
 
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان گفت: حسب مصوبات کارگروه رونق تولید مقرر شد که بانک‌های عامل در خصوص رفع مشکلات بانکی «شرکت کامنوش» اقدام کنند که با عملی شدن موضوع ظرفیت خرید روزانه افزایش خواهد یافت.

نذیری از همکاری خوب و تعامل سازمان جهادکشاورزی استان با کشاورزان گوجه‌کار و تمام عوامل اجرایی خرید این محصول تشکرد کرد.
 
گفتنی است سطح زیرکشت گوجه فرنگی در استان بالغ بر 6 هزار و 500 هکتار است و پیش‌بینی می شود 260 هزار تن گوجه در مزارع استان تولید شود.
 
شهرستان رامیان با 3 هزار و 500 هکتار و حدود 140 هزار تن تولید رتبه اول را در سطح استان دارا است.
 
با توجه به شرایط مناسب اقلیمی و استقبال کشاورزان در سالجاری زراعی شاهد افزایش سطح تولید گوجه‌فرنگی در مقایسه با سال گذشته هستیم.
 
سطح زیر کشت سال گذشته 4 هزار و 400 هکتار و میزان تولید 188 هزار تن بوده است.
بنا به اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان با توجه آنالیز قیمت صورت گرفته در خصوص قیمت نهایی رب، قیمت قوطی خالی (حدود 4 هزار و 500 تومان) و با توجه به تاکید دولت محترم مبنی بر عدم افزایش قیمت مصرف‌کننده در سالجاری، قیمت مناسب برای خرید توافقی گوجه‌فرنگی توسط کارخانجات رب یک‌هزار تومان تا یک‌هزار و 200 تومان است که این قیمت مورد تایید سازمان جهادکشاورزی استان نیز است.
 
در حاضر کارخانجات استان با ظرفیت کامل شروع به خرید نکرده‌اند و تعدادی نیز هنوز وارد مدار تولید نشده‌اند که در صورت فعال شدن ظرفیت‌های ایجاد شده در روزهای آتی شاهد ایجاد نظم در خرید خواهیم بود.
 
در پایان سر پرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار به همراه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از واحد صنعتی کامنوش بازدید و از نزدیک با روند خرید گوجه کشاورزان استان آشنا شدند.

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

 

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

 

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

 

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

 

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

 

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان

 

بررسی مشکلات گوجه‌کاران گلستان


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : rajaee
  • بازدید : 832
  • کد خبر : 63064