عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملکرد مجموعه مدیریتی گمیشان در سیلاب تحسین‌برانگیز بود

معاون عمرانی استاندار گلستان:

عملکرد مجموعه مدیریتی گمیشان در سیلاب تحسین‌برانگیز بود

عملکرد مجموعه مدیریتی گمیشان در سیلاب تحسین‌برانگیز بود
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندارگلستان عملکرد مجموعه فرمانداری و مدیران شهرستانی این منطقه در سیل فروردین ماه سال جاری را قابل تقدیر دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری گمیشان؛ میر محمد غراوی در جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان خاطرنشان کرد: عملکرد و همدلی مجموعه عوامل فرمانداری و مدیران شهرستانی در فرآیند پیشگیری، مقابله و بازسازی سیل تحسین برانگیز بود.
وی با تاکید بر انجام مطالعات دقیق و اقدامات زیربنایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی تصریح کرد: چنانچه در تحقق اولویت‌بندی ها در این بخش به درستی عمل نشود، وقوع حوادث مشابه در سیل و بارندگی های آینده محتمل خواهد بود.
غراوی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان و قرار گرفتن گمیشان در زمره 31 شهرستان محروم کشور خاطرنشان کرد: به جای طرح عنوان محرومیت برای این شهرستان باید با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود تلاش کرد تا از این مشکلات در مسیر توسعه شهرستان کاسته شود.
وی یادآور شد: وجود دریا به عنوان یک ظرفیت مهم شهرستانی در پرورش آبزیان از جمله ماهیان خاویاری می‌تواند به عنوان یک پروژه مهم مد نظر قرار گیرد و منابع عظیمی را برای شهرستان و حتی کشور به همراه داشته باشد.
در ادامه فرماندار شهرستان گمیشان با اشاره به خسارات وارده در بخش های مختلف این شهرستان اذعان کرد: قبل از وقوع سیل ،مرداد ماه سال 96 عملیات زهکشی شمال گمیشان آغاز و زمان وقوع حادثه 33 هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان عملیات زهکشی انجام شده بود که در انتقال سیلاب به دریا کمک چشمگیری داشت.
احمد دستمرد تصریح کرد: بعد از وقوع سیل و فروکش کردن سیلاب، بنابه ابلاغ دولت، جهاد کشاورزی شهرستان موظف به تشکیل پرونده اراضی، دامداری‌ها و مرغداری‌های خسارت دیده برای پرداخت تسهیلات شده بود که تا کنون پنج هزار و 424 پرونده در سامانه سجاد ثبت شده است.
به گفته وی: براساس گزارش جهاد کشاورزی شهرستان، در جریان سیل 28 هزار هکتار از مزارع زیر کشت شهرستان دچار خسارت شده بود.
همچنین مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستانبا توجه به خسارات بخش روستایی در سیل اخیر گفت: این سیل خسارات زیادی به دهیاری‌ها و روستاهای شهرستان وارد کرد که تاکنون 5 /4 میلیارد تومان از خسارات که مربوط به تاسیسات روستایی شهرستان است در سامانه ثبت شده است.
علی نصیبی با تقدیر از تلاش مجموعه فرمانداری، بخشداران مرکزی و گلدشت در سیل گمیشان خاطرنشان کرد: مکاتبات ویژه‌ای در راستای حمایت از رونق تولید و کارافرین‌ها انجام و مقرر شد طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها از تسهیلات ویژه‌ بدون نوبت بهرمند شوند.
تقدیر از مدیران برتر شهرستانی و آتش‌نشانان نمونه شهرستان از محورهای دیگر این جلسه بوده است.
گفتنی است؛ در پایان مدیر شبکه بهداشت و درمان، مدیر راهداری و مدیر آب منطقه ای شهرستان گمیشان گزارشی از پیگیری روند مصوبات گذشته ارائه کردند.
جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست " احمد دستمرد " فرماندار شهرستان پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان گمیشان با حضور "میرمحمدغراوی" معاونهماهنگی امورعمرانیاستاندارگلستان، "سید رضا قادری" مدیر کل بحران استان گلستان، "صادقعلی مقدم" مدیر کل فنی و امور عمرانی استانداری، "علی نصیبی"، مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری، " محمد تقی زمانی نژاد" مدیر کل بنیاد مسکن استان، معاون فرماندار گمیشان ، بخشداران و سایر اعضاء شورای اداری شهرستان برگزار شد.

عملکرد مجموعه مدیریتی گمیشان در سیلاب تحسین‌برانگیز بود
  
عملکرد مجموعه مدیریتی گمیشان در سیلاب تحسین‌برانگیز بود
 
عملکرد مجموعه مدیریتی گمیشان در سیلاب تحسین‌برانگیز بود

ارسال کننده خبر : فرمانداری گمیشان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گمیشان
  • بازدید : 433
  • کد خبر : 66149